Lauree magistrali
|
2020
|
A new method to explore inferential risks associated with each study in a meta-analysis: An approach based on Design Analysis
|
A new method to explore inferential risks associated with each study in a meta-analysis: An approach based on Design Analysis
|
GIORGI, FRANCESCA
|
|
Lauree magistrali
|
2021
|
A Study on the Efficacy of Project ImPACT on Imitation Skills of Toddlers with Autism
|
A Study on the Efficacy of Project ImPACT on Imitation Skills of Toddlers with Autism
|
D'HOORE, CHARLOTTE ANNE-LORE JEAN-MARTIN
|
|
Lauree triennali
|
2021
|
Abilismo e società: scuola, lavoro e sport tra inclusioni e discriminazioni
|
Ableism and society: school, work and sport among inclusions and discriminations
|
FAGGIONI, EMILY
|
|
Lauree triennali
|
2020
|
Abilità di discriminazione di distanze in un modello animale, il pesce Zebrafish (Danio rerio)
|
Distance estimation in an animal model, the fish Zebrafish (Danio rerio)
|
FERNANDEZ, YOANNA
|
|
Lauree magistrali
|
2020
|
Abilità matematiche e autopercezione di competenza: differenze di genere in alunni della scuola primaria
|
Math abilities and self-perception of competence: gender differences in primary school students
|
FORTUNA, ARIANNA
|
|
Lauree triennali
|
2021
|
Abilità matematiche e autopercezione di competenza: screening delle differenze di genere in bambini della scuola primaria
|
Mathematical skills and self perception of competence: gender differences in primary school children
|
PALLINI, ALESSIA
|
|
Lauree triennali
|
2021
|
Abilità matematiche e tratti ADHD nella scuola primaria
|
Math skills and ADHD traits in primary school
|
PAJOLA, SOFIA
|
|
Lauree magistrali
|
2020
|
Abilità matematiche, competenze attentive e problemi emotivo-comportamentali in bambini con e senza background migratorio
|
Mathematical abilities, attentional skills, and emotional-behavioral problems in children with and without a migration background
|
MONTESANO, MARTINA
|
|
Lauree triennali
|
2021
|
Abilità prosociali e aggressività in bambini con ADHD: confronto tra profili specifici
|
Prosociality and aggressiveness in children with ADHD: comparison between specific profiles
|
RAMADANI, AFERDITA
|
|
Lauree magistrali
|
2020
|
Abilità sociali e sintomi internalizzanti nel Disturbo dello Spettro dell'Autismo senza disabilità intellettiva
|
Social skills and internalizing symptoms in Autism Spectrum Disorder without intellectual disability
|
MANUELLA, FRANCESCA
|
|
Lauree triennali
|
2021
|
Abilità Sociali nel Disturbo da Deficit di Attenzione ed Iperattività: confronto tra profili specifici
|
Social Skills in Attention Deficit Hyperactivity Disorder: comparison between specific profiles
|
MATTIOLO, GIULIA
|
|
Lauree triennali
|
2021
|
Abilità visuo-costruttive e memoria spaziale nel disturbo dello spettro dell'autismo senza disabilità intellettiva: la Figura complessa di Rey
|
Visuoconstructive abilities and spatial memory in autism spectrum disorder without intellectual disability: the Rey complex Figure
|
MARCHETTI, CHIARA
|
|
Lauree magistrali
|
2021
|
"Abilità visuo-spaziali in bambini con disturbo dello Spettro Autistico, una rassegna della letteratura"
|
"Visual-spatial skills in children with Autism Spectrum disorder: a literature review"
|
CEPPARULO, MARIA
|
|
Lauree magistrali
|
2021
|
Abilità visuospaziali e visuomotorie in preadolescenti a sviluppo tipico
|
Visuospatial and visuomotor skills in typically developing preadolescents
|
VILLA, MARIA STELLA
|
|
Lauree magistrali
|
2021
|
Abuso e assenza di comunicazione durante il parto: una ricerca sul fenomeno della violenza ostetrica
|
Abuse and lack of communication during childbirth: a research on obstetric violence
|
MERAVIGLIA, NICLA
|
|
Lauree triennali
|
2020
|
ABUSO SESSUALE IN ETA’ INFANTILE COME FATTORE DI RISCHIO PER LO SVILUPPO DEL DISTURBO PEDOFILICO
|
SEXUAL ABUSE IN CHILDHOOD AS A RISK FACTOR FOR THE DEVELOPMENT OF PEDOPHILIC DISORDER
|
PIZZOLATO, MATTEO
|
|
Lauree magistrali
|
2020
|
Accetta o rifiuta? Un'indagine sul ruolo della percezione del rischio e la Covid Fatigue nell’intenzione a vaccinarsi in un campione di insegnanti e personale scolastico in Italia.
|
To accept or to refuse? An investigation on the role of risk perception and Covid fatigue on the willingness to get vaccinated in a sample of teachers and school staff in Italy.
|
LISI, DAVIDE
|
|
Lauree magistrali
|
2021
|
Adaptive behaviours as measures of the vineland adaptive behaviours interview 3rd edition and fine motor skills as measures of the Mullen Scale of early learning: possible correlations between these two measures and Autism Spectrum Disorder's symptoms.
|
Adaptive behaviours as measures of the vineland adaptive behaviours interview 3rd edition and fine motor skills as measures of the Mullen Scale of early learning: possible correlations between these two measures and Autism Spectrum Disorder's symptoms.
|
VENDRAMIN, MELANIE
|
|
Lauree magistrali
|
2021
|
Adattamento psicologico nei minori stranieri non accompagnati durante la pandemia da Covid-19: il ruolo dell'attaccamento ai pari e della religiosità
|
Psychological adjustment among foreign unaccompanied minors during the COVID-19 pandemic: The role of peer attachment and religiosity
|
QUATTRONE, SARA
|
|
Lauree magistrali
|
2020
|
Adolescenti ai tempi del COVID-19: Benessere Sociale e Stili Comunicativi tramite i Social Media
|
Adolescents at the time of COVID-19: Social Wellbeing and Communication Styles through Social Media
|
CIGANA, FRANCESCA
|
|