Sfoglia per Dipartimento
Exploring Individual Differences in Self-Construal, Interconnection, and Mindfulness in Relation to Well-Being: A Correlational Study
2023/2024 ALBERATI, GIULIA
Exploring Secondary Victimization in Domestic Violence: A Scoping Review and Case Study in Bridging the Gap Between Research and Practice
2023/2024 CORBO, GIOVANNA
Exploring the Interplay of Career Calling in Leaders and Followers and the role of Trust, LMX, and Support
2023/2024 FARDI, MAHTAB
Exploring the Nexus: Attitudes Toward War and Peace, their Relationship with Economic Thoughts, People's Future Perspectives, and the Importance of Sustainable Development.
2023/2024 YOLBILMEZ, GULSEVIM
Exploring the public attitude towards social protection policies in Italy
2023/2024 RAHBARI, AMIRHOSEIN
Exploring the systemic influences in complex stories: the case of migrants and adults recovering from substance abuse
2023/2024 BENEDEK, ZSOFIA
Eyetracking e comportamento d'acquisto: ciò a cui prestiamo attenzione è ciò che compriamo? Una review sistematica
2021/2022 BARONI, ISABELLA
È ANCORA POSSIBILE INVITARE ALLA SOCIOLOGIA?
2023/2024 MORARI, GIOVANNI
"È difficile essere sordi a scuola": ostacoli e soluzioni inclusive nel contesto scolastico
2022/2023 BUI, SARA
È possibile cambiare idea sulla geografia? Indagine sugli effetti connessi alla partecipazione con la propria classe ad un laboratorio del Museo di Geografia dell'Università di Padova.
2022/2023 GUGELMO, ALESSANDRA
È possibile educare all’empatia?
2021/2022 MAIANO, LETIZIA
È possibile immaginare l'inconsistente? Un'analisi della concepibilità attraverso la semantica dei mondi impossibili
2023/2024 CERANTOLA, SOPHIA
F-are per includere. Un programma di promozione dell'inclusione attraverso il modello delle F-Words.
2021/2022 ROSSETTI, ALICE
F-words: l'inclusione cambia nome. Fortificare la consapevolezza di sé e lo star bene con gli altri
2022/2023 ALTISSIMO, MARIA
"Fa quel che può. Quel che non può, non fa". La valutazione pedagogica di Alberto Manzi.
2021/2022 BERTASINI, FRANCESCA
Faccia a faccia con sé stessi. Un percorso sull’autoritratto fotografico in una classe quinta primaria.
2021/2022 MARZARO, ELISA
Facciamo insieme. Percorsi di partecipazione in P.I.P.P.I. Programma di Intervento Per la Prevenzione dell'Istituzionalizzazione: riflessioni da uno studio di caso.
2021/2022 SCARPA, MAURO
Facciamo la differen...ziata! Una sperimentazione didattica sull'educazione ambientale nella scuola primaria
2020/2021 GAGGETTA, GIADA
FACILITARE IL PROCESSO TRA LETTURA E COMPRENSIONE. Ricerca empirica in una classe quarta di scuola primaria.
2022/2023 MAZZUCATO, ARIANNA
“Facilitare lo sviluppo motorio in bambini con difficoltà da Deficit di Attenzione e Iperattività attraverso la danza.”
2021/2022 SMIDERLE, GRETA
Tipologia | Anno | Titolo | Titolo inglese | Autore | File |
---|---|---|---|---|---|
Lauree magistrali | 2023 | Exploring Individual Differences in Self-Construal, Interconnection, and Mindfulness in Relation to Well-Being: A Correlational Study | Exploring Individual Differences in Self-Construal, Interconnection, and Mindfulness in Relation to Well-Being: A Correlational Study | ALBERATI, GIULIA | |
Lauree magistrali | 2023 | Exploring Secondary Victimization in Domestic Violence: A Scoping Review and Case Study in Bridging the Gap Between Research and Practice | Exploring Secondary Victimization in Domestic Violence: A Scoping Review and Case Study in Bridging the Gap Between Research and Practice | CORBO, GIOVANNA | |
Lauree magistrali | 2023 | Exploring the Interplay of Career Calling in Leaders and Followers and the role of Trust, LMX, and Support | Exploring the Interplay of Career Calling in Leaders and Followers and the role of Trust, LMX, and Support | FARDI, MAHTAB | |
Lauree magistrali | 2023 | Exploring the Nexus: Attitudes Toward War and Peace, their Relationship with Economic Thoughts, People's Future Perspectives, and the Importance of Sustainable Development. | Exploring the Nexus: Attitudes Toward War and Peace, their Relationship with Economic Thoughts, People's Future Perspectives, and the Importance of Sustainable Development. | YOLBILMEZ, GULSEVIM | |
Lauree magistrali | 2023 | Exploring the public attitude towards social protection policies in Italy | Exploring the public attitude towards social protection policies in Italy | RAHBARI, AMIRHOSEIN | |
Lauree magistrali | 2023 | Exploring the systemic influences in complex stories: the case of migrants and adults recovering from substance abuse | Exploring the systemic influences in complex stories: the case of migrants and adults recovering from substance abuse | BENEDEK, ZSOFIA | |
Lauree magistrali | 2021 | Eyetracking e comportamento d'acquisto: ciò a cui prestiamo attenzione è ciò che compriamo? Una review sistematica | Eyetracking and buying behavior: what we pay attention to is what we buy? A systematic review | BARONI, ISABELLA | |
Lauree triennali | 2023 | È ANCORA POSSIBILE INVITARE ALLA SOCIOLOGIA? | IS IT STILL POSSIBLE TO INVITE TO SOCIOLOGY? | MORARI, GIOVANNI | |
Lauree magistrali | 2022 | "È difficile essere sordi a scuola": ostacoli e soluzioni inclusive nel contesto scolastico | "It's hard to be deaf at school": obstacles and inclusive solutions in school context | BUI, SARA | |
Lauree magistrali a ciclo unico | 2022 | È possibile cambiare idea sulla geografia? Indagine sugli effetti connessi alla partecipazione con la propria classe ad un laboratorio del Museo di Geografia dell'Università di Padova. | Is it possible to change one's mind about geography? Investigation into the effects of participating with one's class in a workshop at the Geography Museum of the University of Padua. | GUGELMO, ALESSANDRA | |
Lauree triennali | 2021 | È possibile educare all’empatia? | Can empathy be trained? | MAIANO, LETIZIA | |
Lauree triennali | 2023 | È possibile immaginare l'inconsistente? Un'analisi della concepibilità attraverso la semantica dei mondi impossibili | Is it possible to imagine the inconsistent? An analysis of the conceivability through the semantics of impossible worlds | CERANTOLA, SOPHIA | |
Lauree magistrali a ciclo unico | 2021 | F-are per includere. Un programma di promozione dell'inclusione attraverso il modello delle F-Words. | Including by doing. A program to promote inclusion through the F-words model. | ROSSETTI, ALICE | |
Lauree magistrali a ciclo unico | 2022 | F-words: l'inclusione cambia nome. Fortificare la consapevolezza di sé e lo star bene con gli altri | F-words: the inclusion reviews its meaning. Fortifying self-awareness and social well-being | ALTISSIMO, MARIA | |
Lauree magistrali a ciclo unico | 2021 | "Fa quel che può. Quel che non può, non fa". La valutazione pedagogica di Alberto Manzi. | "He does what he can. What he can't do, he doesn't do." The pedagogical evaluation conception in Alberto Manzi. | BERTASINI, FRANCESCA | |
Lauree magistrali a ciclo unico | 2021 | Faccia a faccia con sé stessi. Un percorso sull’autoritratto fotografico in una classe quinta primaria. | Face to face with oneself. A journey of photographic self-portraits with year five elementary. | MARZARO, ELISA | |
Lauree magistrali | 2021 | Facciamo insieme. Percorsi di partecipazione in P.I.P.P.I. Programma di Intervento Per la Prevenzione dell'Istituzionalizzazione: riflessioni da uno studio di caso. | Let's do it together. Participation paths in P.I.P.P.I. Intervention program for the prevention of institutionalization: reflections from a case study. | SCARPA, MAURO | |
Lauree magistrali a ciclo unico | 2020 | Facciamo la differen...ziata! Una sperimentazione didattica sull'educazione ambientale nella scuola primaria | Let's do the recycling! A didactic experimentation on environmental education in primary school | GAGGETTA, GIADA | |
Lauree magistrali a ciclo unico | 2022 | FACILITARE IL PROCESSO TRA LETTURA E COMPRENSIONE. Ricerca empirica in una classe quarta di scuola primaria. | FACILITATE THE PROCESS BETWEEN READING AND COMPREHENSION. Empirical research in a fourth grade primary school class. | MAZZUCATO, ARIANNA | |
Lauree triennali | 2021 | “Facilitare lo sviluppo motorio in bambini con difficoltà da Deficit di Attenzione e Iperattività attraverso la danza.” | “Supporting motor development in children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder through dance.” | SMIDERLE, GRETA |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file ad accesso riservato
- file sotto embargo
- nessun file disponibile