This thesis aims to identify the different uses of MCS and how they help to implement the sustainability into the business strategy, through the study of the four levers of control described by Simons (1995) that frame managerial control systems. Through the analysis of a sample of eighteen medium-large Italian companies, the paper is intended to bring merely theoretical concepts already detailed in the literature on the subject, to a more empirical and pragmatic level of examination. In particular, the empirical section analyses: the adaptation of the objectives, the KPI’s formulation process and performance and reward systems to enable the integration of sustainability within the strategy; the opportunities and uncertainties that results from the new sustainable strategy; the risks and limitation coming from the employment of sustainability within actions and processes; the influence of values and mission by the introduction of sustainable activities.

La tesi si propone di identificare i molteplici usi del sistema di controllo manageriale e come questi siano d'aiuto ad implementare la sostenibilità nella strategia aziendale, attraverso lo studio delle quattro leve di controllo descritte da Simons (1995) che inquadrano i sistemi di controllo manageriale. Attraverso l'analisi di un campione di 18 aziende italiane medio-grandi, la tesi ha l'obiettivo di portare i concetti puramente teorici già trattati nella letteratura a riguardo ad un livello di esaminazione più empirico e pragmatico. In particolare, il capitolo empirico analizza: l'adattamento degli obiettivi aziendali, del processo di formulazione dei KPI e dei sistemi di di misurazione delle performance e di remunerazione per permettere l' integrazione della sostenibilità all'interno della strategia; le opportunità e le incertezze che risultano dalla nuova strategia di sostenibilità; i rischi e le limitazioni che risultano dall'introduzione della sostenibilità nelle azioni e nei processi aziendali; l'influenza dei valori e della mission aziendale dall'inserimento delle azioni di sostenibilità.

Come le azioni di sostenibilità sono influenzate dai sistemi di controllo manageriale: la prospettiva delle leve di controllo

GRAZIANO, GIULIA
2021/2022

Abstract

This thesis aims to identify the different uses of MCS and how they help to implement the sustainability into the business strategy, through the study of the four levers of control described by Simons (1995) that frame managerial control systems. Through the analysis of a sample of eighteen medium-large Italian companies, the paper is intended to bring merely theoretical concepts already detailed in the literature on the subject, to a more empirical and pragmatic level of examination. In particular, the empirical section analyses: the adaptation of the objectives, the KPI’s formulation process and performance and reward systems to enable the integration of sustainability within the strategy; the opportunities and uncertainties that results from the new sustainable strategy; the risks and limitation coming from the employment of sustainability within actions and processes; the influence of values and mission by the introduction of sustainable activities.
2021
How sustainability actions are influenced by management control systems: a levers of control perspective
La tesi si propone di identificare i molteplici usi del sistema di controllo manageriale e come questi siano d'aiuto ad implementare la sostenibilità nella strategia aziendale, attraverso lo studio delle quattro leve di controllo descritte da Simons (1995) che inquadrano i sistemi di controllo manageriale. Attraverso l'analisi di un campione di 18 aziende italiane medio-grandi, la tesi ha l'obiettivo di portare i concetti puramente teorici già trattati nella letteratura a riguardo ad un livello di esaminazione più empirico e pragmatico. In particolare, il capitolo empirico analizza: l'adattamento degli obiettivi aziendali, del processo di formulazione dei KPI e dei sistemi di di misurazione delle performance e di remunerazione per permettere l' integrazione della sostenibilità all'interno della strategia; le opportunità e le incertezze che risultano dalla nuova strategia di sostenibilità; i rischi e le limitazioni che risultano dall'introduzione della sostenibilità nelle azioni e nei processi aziendali; l'influenza dei valori e della mission aziendale dall'inserimento delle azioni di sostenibilità.
sustainability
MCS
strategy
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/10707