This paper starts from presenting the state of the art on the topic of the success of university students with disabilities, deepening the themes of social support and the determinants of academic success. Subsequently, it aims to trace an overview of sociologic approaches in the field of disability. The third chapter will describe the research about the college experience of students with disabilities during the Covid-19 pandemic. The results, especially regarding social support and teachings, will be exposed and discussed.
Il presente lavoro parte dal dare le coordinate dello stato dell'arte sul tema del successo degli studenti universitari con disabilità, approfondendo i temi del supporto sociale e delle determinanti del successo accademico per questi studenti. Successivamente, esso si propone di tracciare una panoramica sugli approcci della sociologia in materia di disabilità. Nel terzo capitolo verrà descritta la ricerca che è stata condotta sull'esperienza universitaria degli studenti con disabilità durante la pandemia di Covid-19. I risultati, in particolar modo in merito a supporto sociale e didattica, verranno esposti e discussi.
L'ESPERIENZA UNIVERSITARIA E LE RELAZIONI DEGLI STUDENTI CON DISABILITÀ DURANTE LA PANDEMIA DI COVID-19: supporto sociale, bisogni e prospettive future
MONASTERO, MARTINA
2021/2022
Abstract
This paper starts from presenting the state of the art on the topic of the success of university students with disabilities, deepening the themes of social support and the determinants of academic success. Subsequently, it aims to trace an overview of sociologic approaches in the field of disability. The third chapter will describe the research about the college experience of students with disabilities during the Covid-19 pandemic. The results, especially regarding social support and teachings, will be exposed and discussed.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
ESPERIENZA UNIVERSITARIA E RELAZIONI STUDENTI CON DISABILITA_Martina_Monastero_1184563.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.47 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.47 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/11285