This thesis work aims to investigate through CFD software which are the major criticalities that decrease the airflow to the radiator in the front part of the bike, optimizing the geometries and creating new ones, with new proposals based on two-dimensional simulations.
Questo lavoro di tesi ha lo scopo di indagare tramite software CFD quali sono le maggiori criticità che diminuiscono l'afflusso di aria al radiatore nella parte frontale della moto, ottimizzando le geometrie e creandone di nuove, con nuove proposte basate su simulazioni bidimensionali
Ottimizzazione della portata d'aria al radiatore di una motocicletta MX da competizione
MAZZUCATO, MICHELE
2021/2022
Abstract
This thesis work aims to investigate through CFD software which are the major criticalities that decrease the airflow to the radiator in the front part of the bike, optimizing the geometries and creating new ones, with new proposals based on two-dimensional simulations.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Mazzucato_Michele.pdf
accesso riservato
Dimensione
31.93 MB
Formato
Adobe PDF
|
31.93 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
https://hdl.handle.net/20.500.12608/33256