"The society of performance" is a model that is in line with "The society of the spectacle" of Debord. The first part of the thesis analyzes the characteristics of this paradigm, highlighting the weight of the digital world both on the psychic reality of the individual and on some socio-relational processes. The second part raises a series of new pedagogical problems presented through a polarity scheme that highlights the educational imbalances of our time.

"La società della performance" è un testo che si pone in linea di continuità con "La società dello spettacolo" di Debord. La prima parte della tesi analizza le caratteristiche di questo paradigma mettendo in risalto il peso del mondo digitale sia sulla realtà psichica dell’individuo che su alcuni processi socio-relazionali. La seconda parte solleva una serie di nuove problematiche e criticità pedagogiche presentate secondo uno schema a polarità che evidenzia gli squilibri educativi della nostra epoca.

La società della performance. Uno sguardo pedagogico.

BARBUGLIO, MARCO
2021/2022

Abstract

"The society of performance" is a model that is in line with "The society of the spectacle" of Debord. The first part of the thesis analyzes the characteristics of this paradigm, highlighting the weight of the digital world both on the psychic reality of the individual and on some socio-relational processes. The second part raises a series of new pedagogical problems presented through a polarity scheme that highlights the educational imbalances of our time.
2021
The society of performance. A pedagogical approach.
"La società della performance" è un testo che si pone in linea di continuità con "La società dello spettacolo" di Debord. La prima parte della tesi analizza le caratteristiche di questo paradigma mettendo in risalto il peso del mondo digitale sia sulla realtà psichica dell’individuo che su alcuni processi socio-relazionali. La seconda parte solleva una serie di nuove problematiche e criticità pedagogiche presentate secondo uno schema a polarità che evidenzia gli squilibri educativi della nostra epoca.
società
performance
pedagogia
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Barbuglio_Marco.pdf

accesso aperto

Dimensione 260.74 kB
Formato Adobe PDF
260.74 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/35865