With this work I wanted to tackle the issue of neuromarketing by illustrating, at first, the concept of marketing and the strategies implemented by tobacco companies to promote their brands despite the bans. It seemed to me to be a good example to make it clear, even to non-experts in the sector, what it means to do marketing. Later I introduced neuromarketing by reporting some business cases as an example. I also illustrated the different neuroimaging techniques that are used in neuromarketing research. In the final part of my work I talked about the future perspectives of neuromarketing but also about its limits and criticalities.

Con questo lavoro ho voluto affrontare il tema del neuromarketing illustrando, in un primo momento, il concetto di marketing e le strategie messe in campo dalle aziende del tabacco per promuovere i propri marchi nonostante i divieti. Mi è sembrato essere un buon esempio per far capire, anche ai non esperti del settore, cosa significa fare marketing. Successivamente ho introdotto il neuromarketing riportando alcuni casi aziendali come esempio. Ho illustrato inoltre le diverse tecniche di neuroimaging che vengono utilizzate nelle ricerche di neuromarketing. Nella parte finale del mio lavoro ho parlato delle prospettive future del neuromarketing ma anche dei suoi limiti e criticità.

L'apporto delle neuroscienze cognitive al neuromarketing

MENINI, NICOLÒ
2021/2022

Abstract

With this work I wanted to tackle the issue of neuromarketing by illustrating, at first, the concept of marketing and the strategies implemented by tobacco companies to promote their brands despite the bans. It seemed to me to be a good example to make it clear, even to non-experts in the sector, what it means to do marketing. Later I introduced neuromarketing by reporting some business cases as an example. I also illustrated the different neuroimaging techniques that are used in neuromarketing research. In the final part of my work I talked about the future perspectives of neuromarketing but also about its limits and criticalities.
2021
The contribution of cognitive neuroscience to neuromarketing
Con questo lavoro ho voluto affrontare il tema del neuromarketing illustrando, in un primo momento, il concetto di marketing e le strategie messe in campo dalle aziende del tabacco per promuovere i propri marchi nonostante i divieti. Mi è sembrato essere un buon esempio per far capire, anche ai non esperti del settore, cosa significa fare marketing. Successivamente ho introdotto il neuromarketing riportando alcuni casi aziendali come esempio. Ho illustrato inoltre le diverse tecniche di neuroimaging che vengono utilizzate nelle ricerche di neuromarketing. Nella parte finale del mio lavoro ho parlato delle prospettive future del neuromarketing ma anche dei suoi limiti e criticità.
neuromarketing
neuroscienze
psicologia
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/37203