This paper aims to investigate the short-term effects of action video games on reading. The first chapter focuses on reading, theoretical models and its neurobiological basis. Next, will be described the play and how it is fundamental for human development. The third chapter will expose how games, particularly action video games, can be used in clinical settings and to improve cognitive function. Finally, the last chapter focuses on the experimental study investigating the short-term effect of action video games on reading skills.
Il presente elaborato mira a indagare gli effetti a breve termine dei videogiochi d’azione sulla lettura. Il primo capitolo si concentra sulla lettura, i modelli teorici e le le sue basi neurobiologiche. Successivamente verrà descritto il gioco e come questo sia fondamentale per lo sviluppo dell’essere umano. Nel terzo capitolo verrà esposto come i giochi, in particolare i videogiochi d’azione, possano essere usati in contesti clinici e per migliorare le funzioni cognitivi. Infine, verrà esposto lo studio sperimentale che indaga gli effetti dei videogiochi d’azione sulle abilità di lettura in relazione alle emozioni, al coinvolgimento e allo stato di attivazione durante il gioco.
Effetti immediati dei videogiochi d'azione sulla lettura
SCARRONE, ARIANNA
2021/2022
Abstract
This paper aims to investigate the short-term effects of action video games on reading. The first chapter focuses on reading, theoretical models and its neurobiological basis. Next, will be described the play and how it is fundamental for human development. The third chapter will expose how games, particularly action video games, can be used in clinical settings and to improve cognitive function. Finally, the last chapter focuses on the experimental study investigating the short-term effect of action video games on reading skills.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Scarrone_Arianna.pdf
accesso riservato
Dimensione
1.31 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.31 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/40019