Abstract Teachers' perspectives on transgender identity in the Italian school system are not well documented. LGBTIQ + identities are often marginalized, discriminated against and victims of violent crime. Teachers can play a role in perpetuating such inequalities, but they can also challenge the status quo. An insufficient amount of research on the knowledge of transgender identities by primary school teachers in Italian education has directed this study. The research project involved semi-structured individual interviews with 5 teachers from the primary school of Abano Terme. This study was guided by three research questions, namely: "How do primary school teachers see and understand transgender identity?" "What experiences of primary school teachers influence their views and understanding of transgender identities?" "How do the views and understanding of transgender identities of primary school teachers affect the teaching and learning environment?" The data were analyzed using thematic analysis. Research results revealed inadequate knowledge of transgender identity due to essentialist belief systems that prevent the construction of gender knowledge. The findings point to a patriarchal society in which unequal power relations within community, culture, tradition and religion repudiate transgender and other nonconforming gender identities. Despite this, the teachers seemed intent on gaining more information on the phenomenon and extending their professional development. The thesis concludes with recommendations to facilitate teachers' perception, understanding and implementation of gender and sexual diversity in primary schools. These include adopting a whole school approach that looks at developing inclusive strategies of negotiation, compromise, endorsing a well-informed respect for difference, and promoting conflict resolution practices to address difference of opinion. Implementing these strategies can ultimately benefit primary school settings in maintaining an atmosphere that is trans-inclusive and wholly despises gender discrimination.

Abstract Le prospettive degli insegnanti sull'identità transgender nel sistema scolastico italiano non sono ben documentate. Le identità LGBTIQ+ sono spesso emarginate, discriminate e vittime di crimini violenti. Gli insegnanti possono svolgere un ruolo nel perpetuare tali disuguaglianze, ma possono anche sfidare lo status quo. Una quantità insufficiente di ricerche sulla conoscenza delle identità transgender da parte degli insegnanti della scuola primaria nell'educazione italiana ha diretto questo studio. Il progetto di ricerca ha coinvolto interviste individuali semi strutturate con 5 insegnanti della scuola primaria di Abano Terme. Questo studio è stato guidato da tre domande di ricerca, vale a dire: "In che modo gli insegnanti della scuola primaria vedono e comprendono l'identità transgender?" "Quali esperienze vissute degli insegnanti della scuola primaria influenzano le loro opinioni e la loro comprensione delle identità transgender?" "In che modo le opinioni e la comprensione delle identità transgender degli insegnanti della scuola primaria influenzano l'ambiente di insegnamento e apprendimento?" I dati sono stati analizzati utilizzando l'analisi tematica. I risultati della ricerca hanno rivelato una conoscenza inadeguata dell'identità transgender a causa di sistemi di credenze essenzialiste che impediscono la costruzione della conoscenza di genere. I risultati indicano una società patriarcale in cui le relazioni di potere ineguali all'interno della comunità, della cultura, della tradizione e della religione ripudiano le identità di genere transgender e altre identità di genere non conformi. Nonostante ciò, gli insegnanti sembravano intenzionati ad acquisire maggiori informazioni sul fenomeno e ad estendere il loro sviluppo professionale. La tesi si conclude con raccomandazioni per facilitare la percezione, la comprensione e l'implementazione del genere e della diversità sessuale degli insegnanti nelle scuole primarie. Questi includono l'adozione di un approccio di tutta la scuola che guarda allo sviluppo di strategie inclusive di negoziazione, compromesso, approvazione di un rispetto ben informato per la differenza e promozione di pratiche di risoluzione dei conflitti per affrontare la differenza di opinione. L'attuazione di queste strategie può in definitiva avvantaggiare gli ambienti della scuola primaria nel mantenere un'atmosfera che è trans-inclusiva e disprezza del tutto la discriminazione di genere.

La costruzione dell’identità di genere nella scuola primaria: il ruolo degli insegnanti nei confronti di bambini e bambine transgender.

RAMPAZZO, GIULIA
2021/2022

Abstract

Abstract Teachers' perspectives on transgender identity in the Italian school system are not well documented. LGBTIQ + identities are often marginalized, discriminated against and victims of violent crime. Teachers can play a role in perpetuating such inequalities, but they can also challenge the status quo. An insufficient amount of research on the knowledge of transgender identities by primary school teachers in Italian education has directed this study. The research project involved semi-structured individual interviews with 5 teachers from the primary school of Abano Terme. This study was guided by three research questions, namely: "How do primary school teachers see and understand transgender identity?" "What experiences of primary school teachers influence their views and understanding of transgender identities?" "How do the views and understanding of transgender identities of primary school teachers affect the teaching and learning environment?" The data were analyzed using thematic analysis. Research results revealed inadequate knowledge of transgender identity due to essentialist belief systems that prevent the construction of gender knowledge. The findings point to a patriarchal society in which unequal power relations within community, culture, tradition and religion repudiate transgender and other nonconforming gender identities. Despite this, the teachers seemed intent on gaining more information on the phenomenon and extending their professional development. The thesis concludes with recommendations to facilitate teachers' perception, understanding and implementation of gender and sexual diversity in primary schools. These include adopting a whole school approach that looks at developing inclusive strategies of negotiation, compromise, endorsing a well-informed respect for difference, and promoting conflict resolution practices to address difference of opinion. Implementing these strategies can ultimately benefit primary school settings in maintaining an atmosphere that is trans-inclusive and wholly despises gender discrimination.
2021
The construction of gender identity in primary school: the role of teachers towards transgender boys and girls.
Abstract Le prospettive degli insegnanti sull'identità transgender nel sistema scolastico italiano non sono ben documentate. Le identità LGBTIQ+ sono spesso emarginate, discriminate e vittime di crimini violenti. Gli insegnanti possono svolgere un ruolo nel perpetuare tali disuguaglianze, ma possono anche sfidare lo status quo. Una quantità insufficiente di ricerche sulla conoscenza delle identità transgender da parte degli insegnanti della scuola primaria nell'educazione italiana ha diretto questo studio. Il progetto di ricerca ha coinvolto interviste individuali semi strutturate con 5 insegnanti della scuola primaria di Abano Terme. Questo studio è stato guidato da tre domande di ricerca, vale a dire: "In che modo gli insegnanti della scuola primaria vedono e comprendono l'identità transgender?" "Quali esperienze vissute degli insegnanti della scuola primaria influenzano le loro opinioni e la loro comprensione delle identità transgender?" "In che modo le opinioni e la comprensione delle identità transgender degli insegnanti della scuola primaria influenzano l'ambiente di insegnamento e apprendimento?" I dati sono stati analizzati utilizzando l'analisi tematica. I risultati della ricerca hanno rivelato una conoscenza inadeguata dell'identità transgender a causa di sistemi di credenze essenzialiste che impediscono la costruzione della conoscenza di genere. I risultati indicano una società patriarcale in cui le relazioni di potere ineguali all'interno della comunità, della cultura, della tradizione e della religione ripudiano le identità di genere transgender e altre identità di genere non conformi. Nonostante ciò, gli insegnanti sembravano intenzionati ad acquisire maggiori informazioni sul fenomeno e ad estendere il loro sviluppo professionale. La tesi si conclude con raccomandazioni per facilitare la percezione, la comprensione e l'implementazione del genere e della diversità sessuale degli insegnanti nelle scuole primarie. Questi includono l'adozione di un approccio di tutta la scuola che guarda allo sviluppo di strategie inclusive di negoziazione, compromesso, approvazione di un rispetto ben informato per la differenza e promozione di pratiche di risoluzione dei conflitti per affrontare la differenza di opinione. L'attuazione di queste strategie può in definitiva avvantaggiare gli ambienti della scuola primaria nel mantenere un'atmosfera che è trans-inclusiva e disprezza del tutto la discriminazione di genere.
Identità di genere
Scuola primaria
Ruolo insegnante
Transgender
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/40535