This paper explores the acquisition of Chinese interrogative words by Chinese children aged 3 to 6, and mainly discusses the influence of language input on children's interrogative word production. The paper also discusses the relevant content about the non-interrogative usage of interrogative words in Chinese.
La tesi esplora l'acquisizione di parole interrogative cinesi da parte di bambini cinesi di età compresa tra 3 e 6 anni e discute principalmente l'influenza dell'input linguistico sulla produzione di parole interrogative da parte dei bambini. Questa tesi discute anche il contenuto rilevante sull'uso non interrogativo delle parole interrogative in cinese.
L'acquisizione delle domande-WH in cinese da parte di bambini 3-6 anni
LU, ZIHUI
2022/2023
Abstract
This paper explores the acquisition of Chinese interrogative words by Chinese children aged 3 to 6, and mainly discusses the influence of language input on children's interrogative word production. The paper also discusses the relevant content about the non-interrogative usage of interrogative words in Chinese.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
L'acquisizione delle domande-wh in cinese da parte di bambini 3-6 anni..pdf
accesso aperto
Dimensione
2.3 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.3 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/51066