This thesis studies the legacy of luxury in France and its links to art and patronage in France from the second half of the 20th century to the present. The object of the research takes as a case study the Galeries Lafayette company and its evolution as a player in consumerism and department stores. It also studies Galerie Dior by Dior in Paris and Chanel's patronage of the Palais Galliera. The thesis is multidisciplinary and brings together different areas of the social sciences such as history, sociology and anthropology, as well as the study of marketing and communication strategies.

Questa tesi studia l'eredità del lusso in Francia e i suoi legami con l'arte e il mecenatismo in Francia dalla seconda metà del XX secolo a oggi. L'oggetto della ricerca prende come caso di studio la società Galeries Lafayette e la sua evoluzione come attore del consumismo e dei grandi magazzini. Studia anche la Galerie Dior by Dior a Parigi e il patrocinio di Chanel al Palais Galliera. La tesi è multidisciplinare e riunisce diverse aree delle scienze sociali come la storia, la sociologia e l'antropologia, oltre allo studio delle strategie di marketing e comunicazione.

Art, Luxe et Patrimoine. Une histoire de l’industrie du luxe et ses acteurs en France de 1950 à nos jours.

MOKADEM, AMANI
2022/2023

Abstract

This thesis studies the legacy of luxury in France and its links to art and patronage in France from the second half of the 20th century to the present. The object of the research takes as a case study the Galeries Lafayette company and its evolution as a player in consumerism and department stores. It also studies Galerie Dior by Dior in Paris and Chanel's patronage of the Palais Galliera. The thesis is multidisciplinary and brings together different areas of the social sciences such as history, sociology and anthropology, as well as the study of marketing and communication strategies.
2022
Art,Luxury and Heritage. A history of the luxury industry and its actors in France from 1950 to the present day.
Questa tesi studia l'eredità del lusso in Francia e i suoi legami con l'arte e il mecenatismo in Francia dalla seconda metà del XX secolo a oggi. L'oggetto della ricerca prende come caso di studio la società Galeries Lafayette e la sua evoluzione come attore del consumismo e dei grandi magazzini. Studia anche la Galerie Dior by Dior a Parigi e il patrocinio di Chanel al Palais Galliera. La tesi è multidisciplinare e riunisce diverse aree delle scienze sociali come la storia, la sociologia e l'antropologia, oltre allo studio delle strategie di marketing e comunicazione.
Histoire
Luxe
Patrimoine
Art
Mécénat
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/51115