This paper arises from the personal interest matured in the concept of re-education of the person detained in the penitentiary context. Furthermore, this paper aims to raise awareness of the figure of the juridical-pedagogical officer within a rehabilitative intervention. Specifically, it aims to understand the role, its functions and the difficulties that this figure encounters during the treatment process of the detained person.
Il presente elaborato nasce dall’interesse personale maturato nei confronti del concetto di rieducazione della persona detenuta nel contesto penitenziario. Inoltre, tale elaborato si pone come obiettivo quello di far conoscere la figura del funzionario giuridico-pedagogico all’interno di un intervento rieducativo. Nello specifico, mira a comprendere il ruolo, le sue funzioni e le difficoltà che tale figura incontra durante il percorso trattamentale della persona detenuta.
Il trattamento rieducativo nel contesto penitenziario "Due Palazzi": Il ruolo e i compiti del funzionario della professionalità giuridico-pedagogica
SARTORI, VALENTINA
2022/2023
Abstract
This paper arises from the personal interest matured in the concept of re-education of the person detained in the penitentiary context. Furthermore, this paper aims to raise awareness of the figure of the juridical-pedagogical officer within a rehabilitative intervention. Specifically, it aims to understand the role, its functions and the difficulties that this figure encounters during the treatment process of the detained person.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
TESI MAGISTRALE SARTORI VALENTINA.pdf
accesso aperto
Dimensione
845.88 kB
Formato
Adobe PDF
|
845.88 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/54491