he thesis takes place in the field of safety and in particular in high-risk processes. For some years, distance learning (FAD) has been used in the world of work, above all to support refresher courses, the same is provided through e-learning platforms, the latter real tools that support the teacher with multimedia contents in professional training. There are many of these platforms on the market with more or less similar characteristics, however the final choice of a specific platform cannot fail to take into account the characteristics required by the teacher to achieve the training objectives set beforehand. In our case we have chosen to use the ELEVATE platform to achieve our goals, i.e. the creation of interactive learning stories. The interactive approach induced by this platform improves emotional engagement and learning retention compared to traditional training methods.
La tesi si svolge nell'ambito della sicurezza e in particolare a lavorazioni ad alto rischio. Da qualche anno, la didattica a distanza (FAD) è utilizzata nel mondo del lavoro, soprattutto a supporto dei corsi di aggiornamento, la stessa viene erogata tramite piattaforme e-learning, veri e propri strumenti questi ultimi che supportano il docente con contenuti multimediali nella formazione professionale. Sul mercato vi sono moltissime di queste piattaforme con caratteristiche più o meno simili, tuttavia la scelta definitiva di una specifica piattaforma non potrà non tenere conto delle caratteristiche richieste dal docente per raggiungere gli obiettivi formativi fissati a priori. Nel nostro caso si è scelto di utilizzare la piattaforma ELEVATE per raggiungere i nostri obiettivi, cioè la realizzazione di storie interattive per l'apprendimento. L'approccio interattivo indotto da questa piattaforma migliora il coinvolgimento emotivo e la ritenzione dell'apprendimento rispetto ai metodi di formazione tradizionali.
E-learning per attività ad alto rischio: un ambiente simulativo a basso costo
BRUSCO, EROS
2022/2023
Abstract
he thesis takes place in the field of safety and in particular in high-risk processes. For some years, distance learning (FAD) has been used in the world of work, above all to support refresher courses, the same is provided through e-learning platforms, the latter real tools that support the teacher with multimedia contents in professional training. There are many of these platforms on the market with more or less similar characteristics, however the final choice of a specific platform cannot fail to take into account the characteristics required by the teacher to achieve the training objectives set beforehand. In our case we have chosen to use the ELEVATE platform to achieve our goals, i.e. the creation of interactive learning stories. The interactive approach induced by this platform improves emotional engagement and learning retention compared to traditional training methods.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi Eros Brusco.pdf
accesso riservato
Dimensione
2.45 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.45 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/55221