This article starts from the perspective of information theory and uses concepts such as information entropy, information redundancy, and the UID hypothesis to explain why Chinese students encounter difficulties in learning the Italian language. Based on these issues, some suggestions are proposed.
Questo articolo parte dalla prospettiva della teoria dell'informazione e utilizza concetti come l'entropia dell'informazione, la ridondanza dell'informazione e l'ipotesi UID per spiegare perché gli studenti cinesi incontrano difficoltà nell'apprendimento della lingua italiana. Sulla base di questi problemi, vengono proposti alcuni suggerimenti.
Analizzare perché agli studenti cinesi risulta difficile apprendere la lingua italiana dal punto di vista della teoria dell'informazione
WANG, ZHEYANG
2022/2023
Abstract
This article starts from the perspective of information theory and uses concepts such as information entropy, information redundancy, and the UID hypothesis to explain why Chinese students encounter difficulties in learning the Italian language. Based on these issues, some suggestions are proposed.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi Zheyang Wang.pdf
accesso riservato
Dimensione
1.34 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.34 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/60000