This thesis is part of the structural health monitoring of existing bridges. The work was conducted through the P3P software developed by Politecnico di Milano, University of Perugia and University of Padua, on behalf of Anas SpA. The thesis provides for the application to a real case study of a viaduct located in Trieste and dating back to the 80s. The structure, made of prestressed reinforced concrete, has been the subject of a structural intervention in 2015 and a monitoring system has subsequently been installed. In addition to the analysis of the data from the monitoring, A method of damage identification based on numerical models calibrated by experimental data has been proposed.
Il presente lavoro di tesi si colloca nell'ambito del monitoraggio della salute strutturale di ponti esistenti. Il lavoro è stato condotto tramite il software P3P realizzato dal Politecnico di Milano, l'università di Perugia e l'università di Padova, per conto di Anas SpA. La tesi prevede l'applicazione ad un caso studio reale di un viadotto sito a Trieste e risalente agli anni '80. La struttura, realizzata in cemento armato precompresso, è stata oggetto di un intervento strutturale nel 2015 e successivamente è stato installato un sistema di monitoraggio. Oltre all'analisi dei dati provenienti dal monitoraggio, è stato proposto un metodo di identificazione del danno basato su modelli numerici calibrati tramite dati sperimentali.
Monitoraggio strutturale di ponti in continuo: applicazione ad un caso reale
PIVETTA, TOMMASO
2023/2024
Abstract
This thesis is part of the structural health monitoring of existing bridges. The work was conducted through the P3P software developed by Politecnico di Milano, University of Perugia and University of Padua, on behalf of Anas SpA. The thesis provides for the application to a real case study of a viaduct located in Trieste and dating back to the 80s. The structure, made of prestressed reinforced concrete, has been the subject of a structural intervention in 2015 and a monitoring system has subsequently been installed. In addition to the analysis of the data from the monitoring, A method of damage identification based on numerical models calibrated by experimental data has been proposed.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/62349