This final dissertation aims to study the way in which “Cantina 3V” can open to the international market through exports. Particularly, the Danish and Belgian wine markets are analysed as they are the target markets “Cantina 3V” would like to address. Then, this study goes on by analysing the website localization in order to propose a possible English translation of the website of “Cantina 3V”. The reason for this is to allow the winery to get closer to Danish and Belgian wine consumers. Finally, it analyses the strategies that “Cantina 3V” could adopt to become an exporting winery.

Il presente lavoro di tesi ha lo scopo di andare a studiare il modo in cui Cantina 3V può aprirsi al mercato internazionale attraverso l'export. In particolar modo, vengono analizzati i mercati verso cui la cantina vorrebbe esportare, ovvero quello Danese e Belga. In seguito viene analizzato il tema della localizazzione del sito web (o website localization) per poi proporre una possibile traduzione del sito web della cantina. In merito a questo ultimo punto, lo scopo è quello di permettere alla cantina di avvicinarsi ai consumatori danesi e belgi. Infine, si analizzano le strategie che "Cantina 3V" vorrebbe adottare per aprirsi al mercato internazionale.

The internationalization and website localization of small and medium-sized enterprises: A study of the strategies that "Cantina 3V" could adopt to address the Danish and Belgian markets

PERIN, ANNA
2023/2024

Abstract

This final dissertation aims to study the way in which “Cantina 3V” can open to the international market through exports. Particularly, the Danish and Belgian wine markets are analysed as they are the target markets “Cantina 3V” would like to address. Then, this study goes on by analysing the website localization in order to propose a possible English translation of the website of “Cantina 3V”. The reason for this is to allow the winery to get closer to Danish and Belgian wine consumers. Finally, it analyses the strategies that “Cantina 3V” could adopt to become an exporting winery.
2023
The internationalization and website localization of small and medium-sized enterprises: A study of the strategies that "Cantina 3V" could adopt to address the Danish and Belgian markets
Il presente lavoro di tesi ha lo scopo di andare a studiare il modo in cui Cantina 3V può aprirsi al mercato internazionale attraverso l'export. In particolar modo, vengono analizzati i mercati verso cui la cantina vorrebbe esportare, ovvero quello Danese e Belga. In seguito viene analizzato il tema della localizazzione del sito web (o website localization) per poi proporre una possibile traduzione del sito web della cantina. In merito a questo ultimo punto, lo scopo è quello di permettere alla cantina di avvicinarsi ai consumatori danesi e belgi. Infine, si analizzano le strategie che "Cantina 3V" vorrebbe adottare per aprirsi al mercato internazionale.
Internationalization
Website localization
Wine
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/63504