"Sex" has always been a part of our own lives, and everyone should enjoy the right to education sexuality. However, due to traditional attitudes and academic pressures in China, adolescent sex education has always been to marginalized position, which has led to crimes violent crimes based on gender. For this reason, sex education for adolescents is essential. The thesis consists of five chapters. The first will outline the seriousness of the problem of gender differences and violent crimes in global society. The second chapter will discuss the concept of comprehensive sexuality education, as it covers not only procreation, risk and disease, it includes a continued exploration of the sociocultural factors that can interpersonal relationships, illness and vulnerability. The third chapter will contemplate starting from the current situation in China, I used the documentary analysis to collect and analyze related and existing documents on the subject and tried to summarize the 3 main reasons for the lack of sex education in China: 1. The mainstream culture of China is conservative in view of sex; 2. The enormous size of China's territory, the complex composition of the ethnic population, also of the imbalance of economic development in the various regions and other objective reasons. The lack of sex education in the family and the lack of sex education in schools, which further makes it difficult for young people to meet their demand for sex education; 3. China's special examination and selection system. In the first part of the fourth chapter, I use quantitative analysis of 50 Chinese youths living in China to learn about the instruments, contents, and methods of sex education in China, also to get the opinions and attitudes of those. And in the second part of this chapter, I use semi-structured interviews to interview five Chinese youths living in China and five Chinese youths living in Italy, analyzing the problem in five dimensions: the current situation of adolescents' knowledge of sex education; the demand of sex education; the choice of the object of sex education; and the form and content of sex education. After comparing these two samples, I found and summarized the differences in sex education. In the last chapter, I will summarize the contents of the previous four chapters, in which I argue that the promotion and effective learning of comprehensive sexuality education can reduce social problems related to gender, also improve the social norm as well as the well-being and development of Chinese adolescents.

Il “sesso” ha sempre fatto parte della nostra propria vita, e tutti dovrebbero godere del diritto all’educazione sessuale. Tuttavia, a causa degli atteggiamenti tradizionali e delle pressioni accademiche in Cina, l’educazione sessuale degli adolescenti è sempre stata a posizione emarginata, il che ha portato dei crimini violenti basati sul genere. Per questa ragione l’educazione sessuale per gli adolescenti è essenziale. La tesi si compone di 5 capitoli. Nel primo verra illustrato la gravità del problema delle differenze di genere e i crimini violenti nella società globale. Il secondo capitolo tratterà il concetto di educazione sessuale comprensiva, poiché non riguarda solo la procreazione, il rischio e la malattia, include un’esplorazione continuato dei fattori socioculturali che possono le relazione interpersonali, la malattia e la vulnerabilità. Il terzo capitolo contemplerà partendo dalla situazione attuale della Cina, ho utilizzato il metodo dell’analisi dei documenti per raccogliere e analizzare i documenti relativi e esistenti in materia e ho cercato di riassumere le 3 ragioni principali della mancanza di educazione sessuale in Cina: 1. La cultura tradizionale mainstreaming della Cina è conservatrice in visione del sesso; 2. Le enormi dimensioni del territorio cinese, la complessa composizione della popolazione etnica, anche dello squilibrio dello sviluppo economico nelle varie regioni e di altre ragioni oggettive. La mancanza di educazione sessuale in famiglia e la carenza di educazione sessuale in scuola, il che rende ulteriormente difficile per i giovani soddisfare la loro domanda di educazione sessuale; 3. Il sistema di esame e selezione speciali di Cina. Nella prima parte del quarto capitolo utilizzo la ricerca quantitative per sapere i contenuti, gli istrumenti e i metodi dell'educazione sessuale di 50 giovani cinesi che vivono in Cina. Nella seconda parte del questo capitolo, utilizzo le interviste semi strutturate per intervistare cinque giovani cinesi che vivono in Cina e cinque giovani cinese che vivono in Italia, analizzando il problema in cinque dimensioni: la situazione attuale delle conoscenze dell’educazione sessuale degli adolescenti; la domanda dell’educazione sessuale; la scelta dell’oggetto dell’educazione sessuale; la forma e il contenuto dell’educazione sessuale. Dopo aver confrontato i questi due campioni, ho scoperto e conluso le differenze nell’educazione sessuale. Nell’ultimo capitolo riassumerà i contenuti dei quattro capitoli precedenti, in cui sostengo che la promozione e l’apprendimento efficaci dell’educazione sessuale comprensiva possono ridurre i problemi sociali legati al genere, anche migliorare la norma sociale, nonché il benessere e lo sviluppo degli adolescenti cinesi.

Differenze di genere e l'educazione sessuale in Cina

JIANG, YIYAN
2023/2024

Abstract

"Sex" has always been a part of our own lives, and everyone should enjoy the right to education sexuality. However, due to traditional attitudes and academic pressures in China, adolescent sex education has always been to marginalized position, which has led to crimes violent crimes based on gender. For this reason, sex education for adolescents is essential. The thesis consists of five chapters. The first will outline the seriousness of the problem of gender differences and violent crimes in global society. The second chapter will discuss the concept of comprehensive sexuality education, as it covers not only procreation, risk and disease, it includes a continued exploration of the sociocultural factors that can interpersonal relationships, illness and vulnerability. The third chapter will contemplate starting from the current situation in China, I used the documentary analysis to collect and analyze related and existing documents on the subject and tried to summarize the 3 main reasons for the lack of sex education in China: 1. The mainstream culture of China is conservative in view of sex; 2. The enormous size of China's territory, the complex composition of the ethnic population, also of the imbalance of economic development in the various regions and other objective reasons. The lack of sex education in the family and the lack of sex education in schools, which further makes it difficult for young people to meet their demand for sex education; 3. China's special examination and selection system. In the first part of the fourth chapter, I use quantitative analysis of 50 Chinese youths living in China to learn about the instruments, contents, and methods of sex education in China, also to get the opinions and attitudes of those. And in the second part of this chapter, I use semi-structured interviews to interview five Chinese youths living in China and five Chinese youths living in Italy, analyzing the problem in five dimensions: the current situation of adolescents' knowledge of sex education; the demand of sex education; the choice of the object of sex education; and the form and content of sex education. After comparing these two samples, I found and summarized the differences in sex education. In the last chapter, I will summarize the contents of the previous four chapters, in which I argue that the promotion and effective learning of comprehensive sexuality education can reduce social problems related to gender, also improve the social norm as well as the well-being and development of Chinese adolescents.
2023
Differences of gender and education of sexuality in china
Il “sesso” ha sempre fatto parte della nostra propria vita, e tutti dovrebbero godere del diritto all’educazione sessuale. Tuttavia, a causa degli atteggiamenti tradizionali e delle pressioni accademiche in Cina, l’educazione sessuale degli adolescenti è sempre stata a posizione emarginata, il che ha portato dei crimini violenti basati sul genere. Per questa ragione l’educazione sessuale per gli adolescenti è essenziale. La tesi si compone di 5 capitoli. Nel primo verra illustrato la gravità del problema delle differenze di genere e i crimini violenti nella società globale. Il secondo capitolo tratterà il concetto di educazione sessuale comprensiva, poiché non riguarda solo la procreazione, il rischio e la malattia, include un’esplorazione continuato dei fattori socioculturali che possono le relazione interpersonali, la malattia e la vulnerabilità. Il terzo capitolo contemplerà partendo dalla situazione attuale della Cina, ho utilizzato il metodo dell’analisi dei documenti per raccogliere e analizzare i documenti relativi e esistenti in materia e ho cercato di riassumere le 3 ragioni principali della mancanza di educazione sessuale in Cina: 1. La cultura tradizionale mainstreaming della Cina è conservatrice in visione del sesso; 2. Le enormi dimensioni del territorio cinese, la complessa composizione della popolazione etnica, anche dello squilibrio dello sviluppo economico nelle varie regioni e di altre ragioni oggettive. La mancanza di educazione sessuale in famiglia e la carenza di educazione sessuale in scuola, il che rende ulteriormente difficile per i giovani soddisfare la loro domanda di educazione sessuale; 3. Il sistema di esame e selezione speciali di Cina. Nella prima parte del quarto capitolo utilizzo la ricerca quantitative per sapere i contenuti, gli istrumenti e i metodi dell'educazione sessuale di 50 giovani cinesi che vivono in Cina. Nella seconda parte del questo capitolo, utilizzo le interviste semi strutturate per intervistare cinque giovani cinesi che vivono in Cina e cinque giovani cinese che vivono in Italia, analizzando il problema in cinque dimensioni: la situazione attuale delle conoscenze dell’educazione sessuale degli adolescenti; la domanda dell’educazione sessuale; la scelta dell’oggetto dell’educazione sessuale; la forma e il contenuto dell’educazione sessuale. Dopo aver confrontato i questi due campioni, ho scoperto e conluso le differenze nell’educazione sessuale. Nell’ultimo capitolo riassumerà i contenuti dei quattro capitoli precedenti, in cui sostengo che la promozione e l’apprendimento efficaci dell’educazione sessuale comprensiva possono ridurre i problemi sociali legati al genere, anche migliorare la norma sociale, nonché il benessere e lo sviluppo degli adolescenti cinesi.
differenze
genere
educazione sessuale
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Jiang Yiyan.pdf

accesso riservato

Dimensione 910.17 kB
Formato Adobe PDF
910.17 kB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/65615