The following thesis analyzing current cultural, technological and anthropological transformations goes on to analyze the state of students' well-being at school. In particular, to what has been internationally termed "emotional intelligence," proposing a theoretical and praxical reflection on various ways to increase the well-being of teachers and pupils, but also families, in relating. Emotional intelligence and the models tested aim to go about restoring and increasing the quality of teaching, learning and relationships, proposing itself as an antidote against the discomforts that the changes of current modernity is bringing, but also building a healthy personality in and out of school.

La seguente tesi analizzando le trasformazioni culturali, tecnologiche e antropologiche in atto va ad analizzare lo stato di benessere degli studenti a scuola. In particolare, a quella che a livello internazionale è stata definita "intelligenza emotiva", proponendo una riflessione teorica e prassica sui vari modi per incrementare il benessere di insegnanti e alunni, ma anche famiglie, nel relazionarsi. L'intelligenza emotiva e i modelli sperimentati si pongono l'obiettivo di andare a risanare e incrementare la qualità dell'insegnamento, dell'apprendimento e delle relazioni, proponendosi come antidoto contro i disagi che i cambiamenti dell'attuale modernità sta portando, ma anche costruendo una personalità sana dentro e fuori la scuola.

La zona di sviluppo emozionale. Il diritto e il dovere di crescere emozionandosi

BERTAN, ALICE
2023/2024

Abstract

The following thesis analyzing current cultural, technological and anthropological transformations goes on to analyze the state of students' well-being at school. In particular, to what has been internationally termed "emotional intelligence," proposing a theoretical and praxical reflection on various ways to increase the well-being of teachers and pupils, but also families, in relating. Emotional intelligence and the models tested aim to go about restoring and increasing the quality of teaching, learning and relationships, proposing itself as an antidote against the discomforts that the changes of current modernity is bringing, but also building a healthy personality in and out of school.
2023
Zone of emotional development. The right and duty to grow by being emotional
La seguente tesi analizzando le trasformazioni culturali, tecnologiche e antropologiche in atto va ad analizzare lo stato di benessere degli studenti a scuola. In particolare, a quella che a livello internazionale è stata definita "intelligenza emotiva", proponendo una riflessione teorica e prassica sui vari modi per incrementare il benessere di insegnanti e alunni, ma anche famiglie, nel relazionarsi. L'intelligenza emotiva e i modelli sperimentati si pongono l'obiettivo di andare a risanare e incrementare la qualità dell'insegnamento, dell'apprendimento e delle relazioni, proponendosi come antidoto contro i disagi che i cambiamenti dell'attuale modernità sta portando, ma anche costruendo una personalità sana dentro e fuori la scuola.
intelligenza
emotiva
educazione
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Bertan_Alice.pdf

accesso aperto

Dimensione 1.61 MB
Formato Adobe PDF
1.61 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/66417