The main task of this Master thesis activity is to design a Buck Converter with a valley current control by using a single current sensor, that must guarantee the correct system behaviour for a wide range of temperatures and in presence of abrupt battery and load variations; this design choice is very useful to overcome some issues that are typical of peak current control when it operates with a high switching frequency and low duty cycle, such as the very short ton (conduction time interval of the high side switch), which makes really challenging to design a suitable current sensor.

L'obiettivo principale di questo progetto di tesi é di progettare un convertitore Buck con controllo di corrente di valle utilizzando un unico sensore di corrente, il quale deve garantire il corretto funzionamento del sistema per un ampio intervallo di temperature e in presenza di brusche variazioni della tensione di batteria e della corrente di carico; questa scelta progettuale é molto utile per risolvere alcune problematiche tipiche del controllo di corrente di picco quando opera con frequenze di commutazione elevate e duty cycle piccolo, come il ton (intervallo temporale di conduzione del semiconduttore superiore) molto breve, che rende complicata la progettazione di un sensore di corrente affidabile.

Valley current control for high frequency integrated Buck Converter for automotive applications

FIDANI, MATTEO
2023/2024

Abstract

The main task of this Master thesis activity is to design a Buck Converter with a valley current control by using a single current sensor, that must guarantee the correct system behaviour for a wide range of temperatures and in presence of abrupt battery and load variations; this design choice is very useful to overcome some issues that are typical of peak current control when it operates with a high switching frequency and low duty cycle, such as the very short ton (conduction time interval of the high side switch), which makes really challenging to design a suitable current sensor.
2023
Valley current control for high frequency integrated Buck Converter for automotive applications
L'obiettivo principale di questo progetto di tesi é di progettare un convertitore Buck con controllo di corrente di valle utilizzando un unico sensore di corrente, il quale deve garantire il corretto funzionamento del sistema per un ampio intervallo di temperature e in presenza di brusche variazioni della tensione di batteria e della corrente di carico; questa scelta progettuale é molto utile per risolvere alcune problematiche tipiche del controllo di corrente di picco quando opera con frequenze di commutazione elevate e duty cycle piccolo, come il ton (intervallo temporale di conduzione del semiconduttore superiore) molto breve, che rende complicata la progettazione di un sensore di corrente affidabile.
Current control
Buck converter
Integrated
High frequency
Automotive
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Fidani_Matteo.pdf

accesso riservato

Dimensione 4.95 MB
Formato Adobe PDF
4.95 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/66481