Learning to debug is a difficult, yet essential, aspect of learning to program and in high school often it is not explicitly taught. Following the algorithm of "Wolf-fence debugging" and a platform to enhance the strong point of this algorithm; the goal is to propose at the students different activities on this topic and see if that can improve their ability on debugging.
Imparare a eseguire il debug è un aspetto difficile, ma essenziale, dell'apprendimento della programmazione e alle scuole superiori spesso non viene insegnato esplicitamente. Seguendo l'algoritmo di "Debugging Wolf-fence" e una piattaforma per potenziare il punto di forza di questo algoritmo; l'obiettivo è proporre agli studenti diverse attività su questo argomento e vedere se ciò può migliorare la loro capacità di debugging.
Apprendimento attivo delle pratiche e degli effetti del debugging nelle scuole superiori
MARTINI, MATTEO
2023/2024
Abstract
Learning to debug is a difficult, yet essential, aspect of learning to program and in high school often it is not explicitly taught. Following the algorithm of "Wolf-fence debugging" and a platform to enhance the strong point of this algorithm; the goal is to propose at the students different activities on this topic and see if that can improve their ability on debugging.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Martini Active learning of debugging practices and effects in high schools.pdf
accesso aperto
Dimensione
3.17 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.17 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/70912