Through the analysis of school texts,the interviews with teachers and the study of specialistic books, I have done an analysis of the teaching in the first two years of italian high schools after the Gelmini reform in 2008.
Attraverso l'analisi di testi scolastici, colloqui con docenti e lo studio di libri sull'argomento, ho attuato un'analisi della didattica attuata all'interno di licei ed istituti italiani dopo la riforma Gelmini del 2008, con tutte le sue possibilità ed i suoi limiti.
Opportunità e vincoli nell'insegnamento della storia e della geografia. Il caso del biennio delle superiori dopo la riforma Gelmini.
CERONI, TOMMASO
2023/2024
Abstract
Through the analysis of school texts,the interviews with teachers and the study of specialistic books, I have done an analysis of the teaching in the first two years of italian high schools after the Gelmini reform in 2008.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
TESI MAGISTRALE TOMMASO CERONI.pdf
accesso riservato
Dimensione
6.83 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.83 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
https://hdl.handle.net/20.500.12608/73836