Due to the growing visibility of LGBTQIA+ teenagers, school environments are facing increased homotransphobic hate speech and attacks. Many initiatives are being implemented by the educational community to tackle these violent demonstrations that are against human rights. This thesis illustrates a workshop promoting gender-based well-being carried out in an italian high school.
La crescente visibilità delle identità LGBTQIA+ anche in età adolescenziale ha portato all’emersione del fenomeno del bullismo omolesbobitransfobico nelle scuole. Diverse sono le iniziative implementate dalla comunità educante per contrastare tali manifestazioni violente e lesive dei diritti umani. La presente tesi si propone di evidenziare le caratteristiche dei programmi di prevenzione di maggior diffusione.
Adolescenza e costruzione dell'identità sessuale: una proposta di intervento per la decostruzione degli stereotipi e la promozione di un ambiente scolastico più inclusivo
SLAVIERO, LUDOVICA
2023/2024
Abstract
Due to the growing visibility of LGBTQIA+ teenagers, school environments are facing increased homotransphobic hate speech and attacks. Many initiatives are being implemented by the educational community to tackle these violent demonstrations that are against human rights. This thesis illustrates a workshop promoting gender-based well-being carried out in an italian high school.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi magistrale Ludovica Slaviero-2pdfA.pdf
accesso aperto
Dimensione
633.05 kB
Formato
Adobe PDF
|
633.05 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/74025