This work deals with landscape education at school. Connections among pedagogy, democracy, European guidelines and landscape education are deepened through this research. The activities of “In20amo il paesaggio” project, in particular teachers’ perspectives, are examined according to these themes. Thus, it is intended to underline the role of landscape education activities and active citizenship experiences in realizing what European Landscape Convention sets off.
Il lavoro di ricerca intende trattare il tema dell’educazione al paesaggio a scuola. Nell’elaborato si approfondisce in modo particolare il legame tra pedagogia, visione politica democratica, direttive europee e didattica del paesaggio. Alla luce di queste connessioni, si esamina il progetto “In20amo il paesaggio”, in particolare attraverso l’analisi del punto di vista degli insegnanti. Dunque, si vuole evidenziare il valore delle attività di educazione al paesaggio e delle esperienze di cittadinanza attiva promosse dalle scuole come esempi pratici e realizzazione concreta di quanto sancito dalla Convenzione Europea del Paesaggio.
Osservare il presente e guardare al futuro. Riflessioni didattiche sul progetto "In20amo il paesaggio".
BARIN, DEBORA
2024/2025
Abstract
This work deals with landscape education at school. Connections among pedagogy, democracy, European guidelines and landscape education are deepened through this research. The activities of “In20amo il paesaggio” project, in particular teachers’ perspectives, are examined according to these themes. Thus, it is intended to underline the role of landscape education activities and active citizenship experiences in realizing what European Landscape Convention sets off.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Barin_Debora.pdf
Accesso riservato
Dimensione
2.86 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.86 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/83513