In the design and development of an ASIC, more than 70% of time is spent on verification, due to the high costs entailed by the production of the single prototype, it is therefore necessary to be sure that the probability of error is as low as possible before making the first prototype. The use of programmable logic devices, such as FPGA, permits device emulation, so it is possible to test its operation without a physical prototype going to reduce verification time. The work of this thesis is an example of this type of application in automotive, in detail we show the FPGA-based emulation of failure injection tests to verify the fault resilience of an emulated PMIC.

Nella progettazione e sviluppo di un ASIC, più del 70% del tempo è occupato dalla verifica, questo a causa degli elevati costi di produzione del singolo dispositivo, motivo per cui prima di arrivare al primo prototipo è necessario essere sicuri che vi sia la minima probabilità di errore. L'impiego di dispositivi a logica programmabile, quali le FPGA, permette di emulare il dispositivo, dando così la possibilità di collaudarne il funzionamento senza prototipo e contribuendo alla riduzione dei tempi di verifica. Il lavoro riportato in questa tesi è un esempio di questo tipo di applicazione in contesto automotive, in particolare è descritto l’impiego di una FPGA per l’emulazione di fault injection test, per testare la resilienza ai guasti di un PMIC emulato.

A Novel FPGA-based Fault Injection System for Enhanced Verification and Validation of Automotive ICs

BENVEGNÙ, RICCARDO
2024/2025

Abstract

In the design and development of an ASIC, more than 70% of time is spent on verification, due to the high costs entailed by the production of the single prototype, it is therefore necessary to be sure that the probability of error is as low as possible before making the first prototype. The use of programmable logic devices, such as FPGA, permits device emulation, so it is possible to test its operation without a physical prototype going to reduce verification time. The work of this thesis is an example of this type of application in automotive, in detail we show the FPGA-based emulation of failure injection tests to verify the fault resilience of an emulated PMIC.
2024
A Novel FPGA-based Fault Injection System for Enhanced Verification and Validation of Automotive ICs
Nella progettazione e sviluppo di un ASIC, più del 70% del tempo è occupato dalla verifica, questo a causa degli elevati costi di produzione del singolo dispositivo, motivo per cui prima di arrivare al primo prototipo è necessario essere sicuri che vi sia la minima probabilità di errore. L'impiego di dispositivi a logica programmabile, quali le FPGA, permette di emulare il dispositivo, dando così la possibilità di collaudarne il funzionamento senza prototipo e contribuendo alla riduzione dei tempi di verifica. Il lavoro riportato in questa tesi è un esempio di questo tipo di applicazione in contesto automotive, in particolare è descritto l’impiego di una FPGA per l’emulazione di fault injection test, per testare la resilienza ai guasti di un PMIC emulato.
FPGA
Automotive
Fault injection
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/84249