This study examines the role of education in advancing democratization in Kyrgyzstan, focusing on its potential to enhance civic engagement, social equity, and democratic values. It explores how educational reforms address challenges such as urban-rural disparities, gender gaps, and resource limitations while fostering inclusive practices. Through an analysis of policy developments, regional case studies, and qualitative data, the research highlights education’s transformative impact on societal structures. Recommendations are provided to address systemic barriers, improve functional literacy, and strengthen education as a cornerstone for sustainable democratization in Kyrgyzstan.

Questo studio esamina il ruolo dell'istruzione nel promuovere la democratizzazione in Kirghizistan, concentrandosi sul suo potenziale nel migliorare l'impegno civico, l'equità sociale e i valori democratici. Esplora come le riforme dell'istruzione affrontino sfide quali le disparità urbane e rurali, i divari di genere e le limitazioni delle risorse, promuovendo al contempo pratiche inclusive. Attraverso l'analisi degli sviluppi politici, degli studi di casi regionali e dei dati qualitativi, la ricerca evidenzia l'impatto trasformativo dell'istruzione sulle strutture sociali. Vengono fornite raccomandazioni per affrontare le barriere sistemiche, migliorare l'alfabetizzazione funzionale e rafforzare l'istruzione come pietra angolare per una democratizzazione sostenibile in Kirghizistan.

Education as a Democratization Tool in Kyrgyzstan

MAMADOLIMOV, KHUSANBOY
2024/2025

Abstract

This study examines the role of education in advancing democratization in Kyrgyzstan, focusing on its potential to enhance civic engagement, social equity, and democratic values. It explores how educational reforms address challenges such as urban-rural disparities, gender gaps, and resource limitations while fostering inclusive practices. Through an analysis of policy developments, regional case studies, and qualitative data, the research highlights education’s transformative impact on societal structures. Recommendations are provided to address systemic barriers, improve functional literacy, and strengthen education as a cornerstone for sustainable democratization in Kyrgyzstan.
2024
Education as a Democratization Tool in Kyrgyzstan
Questo studio esamina il ruolo dell'istruzione nel promuovere la democratizzazione in Kirghizistan, concentrandosi sul suo potenziale nel migliorare l'impegno civico, l'equità sociale e i valori democratici. Esplora come le riforme dell'istruzione affrontino sfide quali le disparità urbane e rurali, i divari di genere e le limitazioni delle risorse, promuovendo al contempo pratiche inclusive. Attraverso l'analisi degli sviluppi politici, degli studi di casi regionali e dei dati qualitativi, la ricerca evidenzia l'impatto trasformativo dell'istruzione sulle strutture sociali. Vengono fornite raccomandazioni per affrontare le barriere sistemiche, migliorare l'alfabetizzazione funzionale e rafforzare l'istruzione come pietra angolare per una democratizzazione sostenibile in Kirghizistan.
Education
Kyrgyzstan
Democracy
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Education as a democratization tool in Kyrgyz local communities.pdf

Accesso riservato

Dimensione 1.13 MB
Formato Adobe PDF
1.13 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/88051