This work aims to analyse the organisation and management of a tourist destination, taking as a reference the city of Genova. The case of Liguria chief town is a clear example of how the local administration can successfully encourage tourism in a destination which has always had a big potential, but struggled more than other italian and foreign competitors to place itself on the market. Nowadays, tourism in Genova is increasing thanks to some effective destination marketing actions. Therefore, it is crucial to pursue in a destination management perspective which can lead private and public stakeholders to work in synergy.

Questo elaborato nasce dall'idea di analizzare l'organizzazione e la gestione di una destinazione turistica prendendo come riferimento la città di Genova. Il caso del capoluogo ligure è a mio avviso un esempio virtuoso di come le amministrazioni locali hanno saputo sviluppare il fenomeno turistico in una destinazione dalle grandi potenzialità ma che faticava a posizionarsi sul mercato rispetto ai vari competitors italiani e stranieri. Oggi il turismo a genova è sicuramente in crescita grazie ad efficaci azioni di destination marketing, rimane a mio avviso fondamentale proseguire in un'ottica di destination management che porti attori pubblici e privati a lavorare in sinergia.

Organizzare e gestire una destinazione: il caso di Genova

MAURO, GIACOMO
2021/2022

Abstract

This work aims to analyse the organisation and management of a tourist destination, taking as a reference the city of Genova. The case of Liguria chief town is a clear example of how the local administration can successfully encourage tourism in a destination which has always had a big potential, but struggled more than other italian and foreign competitors to place itself on the market. Nowadays, tourism in Genova is increasing thanks to some effective destination marketing actions. Therefore, it is crucial to pursue in a destination management perspective which can lead private and public stakeholders to work in synergy.
2021
Destination management: the case of Genova
Questo elaborato nasce dall'idea di analizzare l'organizzazione e la gestione di una destinazione turistica prendendo come riferimento la città di Genova. Il caso del capoluogo ligure è a mio avviso un esempio virtuoso di come le amministrazioni locali hanno saputo sviluppare il fenomeno turistico in una destinazione dalle grandi potenzialità ma che faticava a posizionarsi sul mercato rispetto ai vari competitors italiani e stranieri. Oggi il turismo a genova è sicuramente in crescita grazie ad efficaci azioni di destination marketing, rimane a mio avviso fondamentale proseguire in un'ottica di destination management che porti attori pubblici e privati a lavorare in sinergia.
management
turismo
Genova
Liguria
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Mauro_Giacomo.pdf

accesso riservato

Dimensione 3.02 MB
Formato Adobe PDF
3.02 MB Adobe PDF

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/10340