This work is structured on the basis of two main objectives: the Modeling of the Autodromo Nazionale di Monza, through the detection of GPS data from Google Earth with import into AutoCAD, and the calculation of friction coefficients for asphalt, gravel, grass, as a result of the approximate analysis of crash trajectories in Formula 1. Starting from the GPS data, text files, with coordinates of latitude, longitude and altitude for each point of the modeled area, are obtained using the tool GPS Visulizer; these files, once verified, are converted into an AutoCAD model with speed profile. Subsequently, from the analysis of crash videos available on the network and their relative trajectories reproduced in AutoCAD, we proceed obtaining desired friction coefficients with necessary calculations.
L’elaborato si articola sulla base dei due principali obiettivi preposti: la Modellazione dell’Autodromo Nazionale di Monza, mediante il rilevamento dei dati GPS da Google Earth, con importazione in AutoCAD, ed il calcolo dei coefficienti d’attrito, per asfalto, ghiaia, erba, come risultato dell’analisi approssimata delle traiettorie d’incidente nella Formula 1. A partire dai dati GPS si ottengono i file di testo dal tool GPS Visualizer con le coordinate di latitudine, longitudine ed altitudine per ogni punto della zona modellata; questi, una volta verificati, vengono convertiti in un modello AutoCAD con profilo di velocità. Successivamente, dall’analisi dei video di incidenti disponibili in rete e dalla relativa traiettoria riprodotta nel CAD, si procede con i calcoli necessari per ottenere i coefficienti d’attrito cercati.
Modellazione del circuito F1 di Monza e analisi cinematica delle traiettorie
STRIPPOLI, MASSIMILIANO
2021/2022
Abstract
This work is structured on the basis of two main objectives: the Modeling of the Autodromo Nazionale di Monza, through the detection of GPS data from Google Earth with import into AutoCAD, and the calculation of friction coefficients for asphalt, gravel, grass, as a result of the approximate analysis of crash trajectories in Formula 1. Starting from the GPS data, text files, with coordinates of latitude, longitude and altitude for each point of the modeled area, are obtained using the tool GPS Visulizer; these files, once verified, are converted into an AutoCAD model with speed profile. Subsequently, from the analysis of crash videos available on the network and their relative trajectories reproduced in AutoCAD, we proceed obtaining desired friction coefficients with necessary calculations.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Strippoli_Massimiliano.pdf
accesso aperto
Dimensione
3.44 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.44 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/10794