Personalization can represent the new challenge in the era of globalization as a personalistic response to the alienation of contemporary society. The proposal is that of a change of course within the school, to give space to the individual, to his needs and to ensure the creation of an individual who is an active citizen and really ready to face the challenges of complexity. The change must affect all the actors of the school in a perspective of shared and distributed responsibility.
La personalizzazione può rappresentare la nuova sfida nell'epoca della globalizzazione come risposta personalistica all'alienazione della società contemporanea. La proposta è quella di un cambio di rotta all'interno della scuola, per dare spazio all'individuo, ai suoi bisogni e per garantire la creazione di un individuo che sia un cittadino attivo e realmente pronto ad affrontare le sfide della complessità. Il cambiamento deve interessare tutti gli attori della scuola in un'ottica di responsabilità condivisa e distribuita.
Tertium non datur. Il tempo della personalizzazione
BASTAROLO, LAURA
2021/2022
Abstract
Personalization can represent the new challenge in the era of globalization as a personalistic response to the alienation of contemporary society. The proposal is that of a change of course within the school, to give space to the individual, to his needs and to ensure the creation of an individual who is an active citizen and really ready to face the challenges of complexity. The change must affect all the actors of the school in a perspective of shared and distributed responsibility.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Bastarolo_Laura.pdf
accesso aperto
Dimensione
2.64 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.64 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/11027