In this thesis it is analyzed how the phenomenon of deregulation of the air market in the United States and Europe has triggered the rise of low-cost airlines. Europe has seen the rapid success Ryanair, the main low-cost airline in our continent: therefore we will see the first years, the difficulties and the strategies that led to the success of the Irish company. The communication strategies during the spring 2020 lockdown were also analyzed, as well as those of Ryanair, also of other competitors, in order to highlight the main differences in the approach to its customers.

In questa tesi è analizzato come il fenomeno della deregolamentazione del mercato aereo negli Stati Uniti ed Europa, ha innescato l'ascesa delle compagnie aeree low-cost. L'Europa ha visto il rapido successo Ryanair, la principale aerolinea low-cost nel nostro continente: pertanto si vedranno ripercorsi i primi anni, le difficoltà e le strategie che hanno portato al successo la compagnia irlandese. Sono stati analizzati inoltre le strategie comunicative durante il lockdown della primavera 2020 oltre che di Ryanair, anche di altri competitor, al fine di mettere in luce le principali differenze nell'approccio alla propria clientela.

Il Low Cost di Ryanair e alcune strategie di sopravvivenza delle aerolinee ai tempi del Covid-19

CORTIANA, MARCO
2021/2022

Abstract

In this thesis it is analyzed how the phenomenon of deregulation of the air market in the United States and Europe has triggered the rise of low-cost airlines. Europe has seen the rapid success Ryanair, the main low-cost airline in our continent: therefore we will see the first years, the difficulties and the strategies that led to the success of the Irish company. The communication strategies during the spring 2020 lockdown were also analyzed, as well as those of Ryanair, also of other competitors, in order to highlight the main differences in the approach to its customers.
2021
Ryanair's Low Cost and some airlines survival strategies at the time of Covid-19
In questa tesi è analizzato come il fenomeno della deregolamentazione del mercato aereo negli Stati Uniti ed Europa, ha innescato l'ascesa delle compagnie aeree low-cost. L'Europa ha visto il rapido successo Ryanair, la principale aerolinea low-cost nel nostro continente: pertanto si vedranno ripercorsi i primi anni, le difficoltà e le strategie che hanno portato al successo la compagnia irlandese. Sono stati analizzati inoltre le strategie comunicative durante il lockdown della primavera 2020 oltre che di Ryanair, anche di altri competitor, al fine di mettere in luce le principali differenze nell'approccio alla propria clientela.
Ryanair
Low Cost
Aerei
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/11169