The paradox of privacy is a phenomenon that has been widely studied in literature, but which has never reached a common opinion. However, a shared definition describes it as a discrepancy between the concerns or attitudes expressed by individuals and their actual privacy behaviors. The study intends to investigate this phenomenon through the experimental manipulation of the privacy notices presented on four online sites, specially programmed for the experiment. These conditions concern the possible influence of boosting and nudging techniques on the perception of online users with regard to their privacy, also taking into account the possible interference of variables relating to anxiety (trait and state) and the tendency to conspiratorial beliefs. .

Il paradosso della privacy è un fenomeno largamente studiato in letteratura, al quale però non si è mai giunti ad un opinione comune. Una definizione condivisa però lo descrive come discrepanza tra le preoccupazioni o gli atteggiamenti espressi dagli individui ed i loro comportamenti effettivi in materia di privacy. Lo studio si ripropone di indagare questo fenomeno attraverso la manipolazione sperimentale delle informative sulla privacy presentate su quattro siti online, appositamente programmati per l'esperimento. Tali condizioni riguardano la possibile influenza di tecniche di boosting e nudging sulla percezione degli utenti online nei riguardi della propria privacy, tenendo conto anche della possibile interferenza di variabili relative all'ansia (di tratto e di stato) e alla tendenza a credenze di stampo cospirazionista.

Il Contributo di Boosts e Nudges nel superare il Paradosso della Privacy Informativa

BETTIN, ALESSANDRO
2021/2022

Abstract

The paradox of privacy is a phenomenon that has been widely studied in literature, but which has never reached a common opinion. However, a shared definition describes it as a discrepancy between the concerns or attitudes expressed by individuals and their actual privacy behaviors. The study intends to investigate this phenomenon through the experimental manipulation of the privacy notices presented on four online sites, specially programmed for the experiment. These conditions concern the possible influence of boosting and nudging techniques on the perception of online users with regard to their privacy, also taking into account the possible interference of variables relating to anxiety (trait and state) and the tendency to conspiratorial beliefs. .
2021
Boosts and Nudges Contribution to Overcome the Informational Privacy Paradox
Il paradosso della privacy è un fenomeno largamente studiato in letteratura, al quale però non si è mai giunti ad un opinione comune. Una definizione condivisa però lo descrive come discrepanza tra le preoccupazioni o gli atteggiamenti espressi dagli individui ed i loro comportamenti effettivi in materia di privacy. Lo studio si ripropone di indagare questo fenomeno attraverso la manipolazione sperimentale delle informative sulla privacy presentate su quattro siti online, appositamente programmati per l'esperimento. Tali condizioni riguardano la possibile influenza di tecniche di boosting e nudging sulla percezione degli utenti online nei riguardi della propria privacy, tenendo conto anche della possibile interferenza di variabili relative all'ansia (di tratto e di stato) e alla tendenza a credenze di stampo cospirazionista.
Privacy
Privacy Paradox
Judgment
Decision Making
Nudge
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