The paper deals with the management of missing components that are created on the shelving of assembly lines. It is defined as this factor affects business productivity and a series of activities related to it. A model is therefore developed to improve the management of this problem in order to reduce the number of missing components. The model is developed in six phases. The importance of a one-way information flow involving several company departments is also discussed and, in the case study, a specific information flow between the procurement department and production line operators is implemented. All this to make available the arrival information of a missing component belonging to the case history of supply delays.
Nell'elaborato viene trattata la gestione dei componenti mancanti che vengono a crearsi sulle scaffalature delle linee di assemblaggio. Viene definito come questo fattore incida sulla produttività aziendale e su una serie di attività ad esso correlato. Viene pertanto sviluppato un modello di miglioramento della gestione di tale problematica al fine di ridurre il numero di componenti mancanti. Il modello si sviluppa secondo sei fasi. Viene trattata inoltre l'importanza di un flusso informativo unidirezionale che coinvolga più reparti aziendali e implementato, nel caso studio, uno specifico flusso informativo tra il reparto approvvigionamento e operatori della linea produttiva. Tutto ciò per rendere disponibile l'informazione di arrivo di un componente mancante appartenente alla casistica dei ritardi di fornitura.
Gestione parti mancanti e creazione di un flusso informativo tramite il Manufacturing Execution System: il caso Agco s.p.a.
DE PAOLIS, FEDERICO
2021/2022
Abstract
The paper deals with the management of missing components that are created on the shelving of assembly lines. It is defined as this factor affects business productivity and a series of activities related to it. A model is therefore developed to improve the management of this problem in order to reduce the number of missing components. The model is developed in six phases. The importance of a one-way information flow involving several company departments is also discussed and, in the case study, a specific information flow between the procurement department and production line operators is implemented. All this to make available the arrival information of a missing component belonging to the case history of supply delays.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/29442