The topic of this thesis is the relationship between intellectual disability and education about affectivity and sexuality. The aim is twofold: to highlight the importance of affective and sexual education for people with intellectual disabilities and to outline the role of the professional educator in relation to this issue. The topics dealt with in the first chapter are: intellectual disability and sexuality; parents; different meanings; problematic behaviour. The second chapter deals with: sexuality education for people with disabilities; who could be involved in sexuality education; planning and educational interventions; practical proposals for a sexuality education course.
L’argomento di questa tesi di laurea è il rapporto tra disabilità intellettiva ed educazione all’affettività e alla sessualità. L’obiettivo è duplice: quello di evidenziare l’importanza dell’educazione affettiva e sessuale per le persone con disabilità intellettiva e quello di delineare il ruolo dell’educatore professionale in relazione a questa tematica. I temi trattati nel primo capitolo sono: disabilità intellettiva e sessualità; genitori; diversi significati; comportamenti problematici. Nel secondo capitolo si parla di: educazione alla sessualità per la disabilità; chi potrebbe occuparsi di educazione alla sessualità; progettazione e interventi educativi; proposte pratiche per un percorso di educazione sessuale.
Disabilità intellettiva: educare all'affettività e alla sessualità
COFLER, ALICE
2020/2021
Abstract
The topic of this thesis is the relationship between intellectual disability and education about affectivity and sexuality. The aim is twofold: to highlight the importance of affective and sexual education for people with intellectual disabilities and to outline the role of the professional educator in relation to this issue. The topics dealt with in the first chapter are: intellectual disability and sexuality; parents; different meanings; problematic behaviour. The second chapter deals with: sexuality education for people with disabilities; who could be involved in sexuality education; planning and educational interventions; practical proposals for a sexuality education course.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Cofler_Alice.pdf.pdf
accesso aperto
Dimensione
523.75 kB
Formato
Adobe PDF
|
523.75 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/29744