The thesis aims to analyze the combination of populism and political communication. The following topics are covered in the paper: 1) The history of the evolution of political communication within modern societies, with particular attention to the significant dates that have marked a "new way of doing politics”; 2) 2) The evolution of the media and their simultaneous use within the political communication; 3) 3) The effects of the use of the media by political communication have within contemporary societies; 4) The advent of populism and the pillars that can be identified within this definition; 5) 5) The effects that the use of the mass media by populist political parties/movements have within contemporary societies; 6) 6) The crisis of credibility of the traditional media.
La tesi si propone di analizzare il binomio composto da populismo e comunicazione politica. I seguenti argomenti vengono trattati all’interno dell’elaborato: 1) La storia dell’evoluzione della comunicazione politica all’interno delle società moderne, con particolare attenzione alle date significative che hanno segnato un “nuovo modo di fare politica”; 2) L’evoluzione dei mezzi di comunicazione e il loro contestuale impiego all’interno della comunicazione politica; 3) Gli effetti che l’utilizzo dei mass media da parte della comunicazione politica hanno all’interno delle società contemporanee; 4) L’avvento del populismo e le colonne portanti che possono essere identificate all’interno di questa definizione; 5) Gli effetti che l’utilizzo dei mass media da parte dei partiti/movimenti politici populisti hanno all’interno delle società contemporanee; 6) La crisi di credibilità dei mezzi di comunicazione tradizionali.
Comunicazione Politica e Populismo
BORTOLUZZI, LUCA
2021/2022
Abstract
The thesis aims to analyze the combination of populism and political communication. The following topics are covered in the paper: 1) The history of the evolution of political communication within modern societies, with particular attention to the significant dates that have marked a "new way of doing politics”; 2) 2) The evolution of the media and their simultaneous use within the political communication; 3) 3) The effects of the use of the media by political communication have within contemporary societies; 4) The advent of populism and the pillars that can be identified within this definition; 5) 5) The effects that the use of the mass media by populist political parties/movements have within contemporary societies; 6) 6) The crisis of credibility of the traditional media.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Comunicazione Politica e Populismo - Luca Bortoluzzi 1198997.pdf
embargo fino al 18/07/2025
Dimensione
1.2 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.2 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/32016