This paper aims to demonstrate the existence, in Kusama's works, of themes disjointed from the traditional analysis that traces the artist's production back to her own mental condition, proposing rather a new kind of approach, so as to offer interpretive itineraries such as to broaden the horizon of inquiry into the artist's creativity and her works.
Questo elaborato si pone l’obiettivo di dimostrare l’esistenza, nelle opere di Kusama, di tematiche disgiunte dalla tradizionale analisi che riconduce la produzione dell’artista alla propria condizione mentale, proponendo piuttosto un nuovo tipo di approccio, in modo da offrire degli itinerari interpretativi tali da allargare l’orizzonte di indagine sulla creatività dell'artista e sulle sue opere.
YAYOI KUSAMA E LE INFINITY MIRRORED ROOMS
GRIGUOLO, MELANIA
2021/2022
Abstract
This paper aims to demonstrate the existence, in Kusama's works, of themes disjointed from the traditional analysis that traces the artist's production back to her own mental condition, proposing rather a new kind of approach, so as to offer interpretive itineraries such as to broaden the horizon of inquiry into the artist's creativity and her works.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
GRIGUOLO MELANIA_TESI DI LAUREA_FINALE.pdf
accesso riservato
Dimensione
5.11 MB
Formato
Adobe PDF
|
5.11 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/33378