This paper focuses on the analysis of Ray Müller's documentary "The Wonderful Horrible Life of Leni Riefenstahl," which traces the life of the German filmmaker. This work presents and involves the three main types of a documentary: the descriptive mode, the participatory mode and the reflective mode, whose analysis in the main scope of this paper will be analyzed in the course of the paper.
L'elaborato in questione verte sull'analisi del documentario di Ray Müller "La forza delle immagini Leni Riefenstahl", che ripercorre la vita della regista tedesca. Il documentario in questione presenta tre tipologie: la modalità descrittiva, la modalità partecipativa e la modalità riflessiva, che verranno analizzate nel corso dell'elaborato.
Leni Riefenstahl e la forza delle immagini. Analisi di un documentario descrittivo, partecipativo e riflessivo.
PICCOLOTTO, SARA
2021/2022
Abstract
This paper focuses on the analysis of Ray Müller's documentary "The Wonderful Horrible Life of Leni Riefenstahl," which traces the life of the German filmmaker. This work presents and involves the three main types of a documentary: the descriptive mode, the participatory mode and the reflective mode, whose analysis in the main scope of this paper will be analyzed in the course of the paper.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Leni Riefenstahl la forza delle immagini. Analisi di un documentario descrittivo, partecipativo e riflessivo.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.12 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.12 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/33383