The aim of the paper is to analyse the main characteristics that distinguish the service market from the tangible goods one and then develop an analysis of the marketing processes that underpin this sector. It will then go on to firstly general and then specific observation and analysing of the Italian insurance market and the marketing within it bringing a specific case study.
Lo scopo dell'elaborato è di analizzare le principali caratteristiche che contraddistinguono il mercato dei servizi da quello dei beni tangibili per poi sviluppare un'analisi riguardo ai processi di marketing che stanno alla base di tale settore. Successivamente addentrarsi nell'osservazione prima generale e poi specifica, portando un caso di studio, del mercato assicurativo Italiano e del marketing al suo interno.
Marketing e comunicazione dei servizi nel settore terziario e assicurativo
FURLAN, ALESSANDRO
2021/2022
Abstract
The aim of the paper is to analyse the main characteristics that distinguish the service market from the tangible goods one and then develop an analysis of the marketing processes that underpin this sector. It will then go on to firstly general and then specific observation and analysing of the Italian insurance market and the marketing within it bringing a specific case study.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/33408