Relational difficulties with peers can have a major impact on development. The proposed paper focuses on social abilities (i.e., proactive and reactive aggression and prosocial behavior) of typically developmental children of primary school. 73 participants (36 males) completed a screening phase, to evaluate general cognitive competences, and an experimental phase to assess the specific variables. The findings underline sex differences in both proactive and reactive aggression and prosocial behavior, in several contexts.
Difficoltà nelle relazioni con i pari possono avere un forte impatto sullo sviluppo in età evolutiva. L’elaborato proposto ha come scopo quello di approfondire le abilità sociali (aggressività proattiva, aggressività reattiva e comportamenti prosociali) nei bambini con sviluppo tipico della scuola primaria. -73 partecipanti (36 maschi) successivamente a una fase di screening delle abilità cognitive generali, hanno completato prove computerizzate e carta matita per approfondire i costrutti di interesse. Nei risultati verranno evidenziate la differenza di genere nei comportamenti di aggressività proattiva e reattiva e comportamenti prosociali messi in atto in diversi contesti.
Aggressività e comportamenti prosociali: differenze di genere in bambini della scuola primaria
STRANGIS, MATTEO
2021/2022
Abstract
Relational difficulties with peers can have a major impact on development. The proposed paper focuses on social abilities (i.e., proactive and reactive aggression and prosocial behavior) of typically developmental children of primary school. 73 participants (36 males) completed a screening phase, to evaluate general cognitive competences, and an experimental phase to assess the specific variables. The findings underline sex differences in both proactive and reactive aggression and prosocial behavior, in several contexts.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Strangis_Matteo.pdf
accesso aperto
Dimensione
1.02 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.02 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/34050