The paper deals with the modeling of an F1 circuit (in particular, in the case in question, the Paul Ricard racetrack) through the detection of GPS data using Google Earth Pro and GPS Visualizer. The goal is to obtain a DWG file that shows in detail the optimal trajectories and speed profiles of an F1 car. The second part is divided into an analysis of real accidents using the model obtained in order to estimate the accident trajectory and thus be able to obtain the coefficients of friction in the various areas of the circuit.
L'articolo tratta nello specifico della modellazione di un circuito di F1 (in particolare, nel caso in questione, l'autodromo del Paul Ricard) attraverso il rilevamento dei dati GPS mediante Google Earth Pro e GPS Visualizer. L'obiettivo è ottenere un file DWG che mostri in dettaglio le traiettorie ottimali e i profili di velocità di un'auto di F1. La seconda parte è suddivisa in un'analisi degli incidenti reali utilizzando il modello ottenuto al fine di stimare la traiettoria dell'incidente e poter così ottenere i coefficienti di attrito nelle varie zone del circuito.
Modellazione del circuito F1 di Paul Ricard e analisi cinematica delle traiettorie
ADAMI, MARCO
2021/2022
Abstract
The paper deals with the modeling of an F1 circuit (in particular, in the case in question, the Paul Ricard racetrack) through the detection of GPS data using Google Earth Pro and GPS Visualizer. The goal is to obtain a DWG file that shows in detail the optimal trajectories and speed profiles of an F1 car. The second part is divided into an analysis of real accidents using the model obtained in order to estimate the accident trajectory and thus be able to obtain the coefficients of friction in the various areas of the circuit.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/34068