Business Game is a team competition. Each team represents a manufacturing company that competes with eleven other companies within a closed market, starting from the same financial assets. The simulation is based on six “plays” which define the company parameters for the following months (the first four plays simulate a period of 3 months each, the last two a period of 6 months). The decision-making process concerns production methods, selling prices, choice of suppliers, investments in technology, advertising and human resources. In order to be leader of the market, companies have to discuss strategies and make their own choices to optimize market share, ROS, ROA and OCF. At the end, every team exhibit a presentation where they analysis the results and the trend, valuating the choices made.

La Simulazione di Ingegneria di Impresa è una competizione a squadre. Ogni squadra rappresenta un’azienda manifatturiera che compete con altre undici aziende concorrenti all'interno di un mercato chiuso. La simulazione è basata su sei “giocate” dove si vanno a definire i parametri aziendali per i successivi mesi (le prime quattro simulano un periodo di 3 mesi ciascuna, le ultime due un periodo di 6 mesi). Alcuni dei parametri decisionali riguardano modalità di produzione, prezzo di vendita, scelta dei fornitori, investimenti in tecnologia, pubblicità e risorse umane. A partire dagli stessi asset finanziari bisogna operare strategie e scelte per portare l’azienda ad essere leader nel mercato massimizzando quota di mercato, ROA, ROS, OFC. Al termine della simulazione ogni squadra espone una presentazione in cui mostra e commenta le decisioni effettuate.

Simulazione di Ingegneria di Impresa

SIGNORI, LUCA
2021/2022

Abstract

Business Game is a team competition. Each team represents a manufacturing company that competes with eleven other companies within a closed market, starting from the same financial assets. The simulation is based on six “plays” which define the company parameters for the following months (the first four plays simulate a period of 3 months each, the last two a period of 6 months). The decision-making process concerns production methods, selling prices, choice of suppliers, investments in technology, advertising and human resources. In order to be leader of the market, companies have to discuss strategies and make their own choices to optimize market share, ROS, ROA and OCF. At the end, every team exhibit a presentation where they analysis the results and the trend, valuating the choices made.
2021
Business Game
La Simulazione di Ingegneria di Impresa è una competizione a squadre. Ogni squadra rappresenta un’azienda manifatturiera che compete con altre undici aziende concorrenti all'interno di un mercato chiuso. La simulazione è basata su sei “giocate” dove si vanno a definire i parametri aziendali per i successivi mesi (le prime quattro simulano un periodo di 3 mesi ciascuna, le ultime due un periodo di 6 mesi). Alcuni dei parametri decisionali riguardano modalità di produzione, prezzo di vendita, scelta dei fornitori, investimenti in tecnologia, pubblicità e risorse umane. A partire dagli stessi asset finanziari bisogna operare strategie e scelte per portare l’azienda ad essere leader nel mercato massimizzando quota di mercato, ROA, ROS, OFC. Al termine della simulazione ogni squadra espone una presentazione in cui mostra e commenta le decisioni effettuate.
Simulazione
Ingegneria
Impresa
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/34385