The main point of the thesis is to analyze how companies and brands use the phenomenon of meme marketing and the elements about it that make it advantageous or disadvantageous for the promotional campaigns. The focus will be on the origins of memes and how they changed communication in the media’s world; how companies use memes for marketing and communication purposes, also bringing some examples of cases which have been more profitable or less profitable for the campaigns.
Lo scopo della tesi è analizzare il modo in cui le aziende fanno uso del fenomeno di meme marketing e gli elementi che fanno di esso uno strumento favorevole o sfavorevole per le campagne pubblicitarie. Ci si focalizzerà sull’origine dei meme e come questi hanno cambiato la comunicazione nel mondo dei media; come le aziende usano i meme e si rifanno a questo fenomeno per scopi di marketing e comunicazione, portando alcuni esempi che sono stati meno o più fruttuosi per le varie campagne.
Analisi del fenomeno di meme marketing
BUSTREO, GIORGIA
2021/2022
Abstract
The main point of the thesis is to analyze how companies and brands use the phenomenon of meme marketing and the elements about it that make it advantageous or disadvantageous for the promotional campaigns. The focus will be on the origins of memes and how they changed communication in the media’s world; how companies use memes for marketing and communication purposes, also bringing some examples of cases which have been more profitable or less profitable for the campaigns.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/36182