This thesis aims at studying the influence of cultural value on the perception of advertisement for a Russian audience. Through a survey, Russian respondents value an advertising image. Nowadays, where the world is characterized by globalization, which may be the best strategy companies could use, standardization or adaptation?
La presente tesi ha come scopo quello di studiare l'influenza dei valori culturali di Hofstede nella percezione della pubblicità rivolta ad un pubblico russo. Attraverso un questionario, i rispondenti russi valutano un'immagine pubblicitaria. Al mondo d'oggi, in cui prevale la globalizzazione, quale è la migliore strategia che le aziende potrebbe utilizzare, fra standardizzazione e adattamento?
Standardizzazione o adattamento? L'influenza dei valori culturali nella percezione della pubblicità rivolta ad un pubblico russo.
D'ANGELA, SILVIA
2021/2022
Abstract
This thesis aims at studying the influence of cultural value on the perception of advertisement for a Russian audience. Through a survey, Russian respondents value an advertising image. Nowadays, where the world is characterized by globalization, which may be the best strategy companies could use, standardization or adaptation?File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Silvia_D'Angela.pdf
accesso riservato
Dimensione
1.24 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.24 MB | Adobe PDF |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/36381