Blindness and the consequent lack of corresponding sensory input, generates variation regarding the presence of the dominant posterior rhythm (the alpha rhythm), changes in both signal complexity and relative brain connectivity. The purpose of this study is to investigate the degree of changes through comparison with healthy children who are normo-sighted.
La cecità e la conseguente mancanza del corrispondente input sensoriale, genera una variazione riguardanti la presenza del ritmo posteriore dominante (il ritmo alfa), modifiche sia della complessità del segnale, sia della relativa connettività cerebrale. Lo scopo di tale studio è di indagare il grado dei cambiamenti tramite il confronto con bambini sani normo vedenti.
Analisi quantitativa dell'EEG nella cecità congenita: studio in una popolazione di bambini in età scolare.
BENATO, NICOLÒ
2021/2022
Abstract
Blindness and the consequent lack of corresponding sensory input, generates variation regarding the presence of the dominant posterior rhythm (the alpha rhythm), changes in both signal complexity and relative brain connectivity. The purpose of this study is to investigate the degree of changes through comparison with healthy children who are normo-sighted.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Benato_Nicolo'.pdf
accesso aperto
Dimensione
3.57 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.57 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/38304