The aim of this study is to show the use of topological optimization in the design of the rear wheel hub carriers of the MG 17-22 single-seater in the FSAE 2021-2022 season. Specifically, an introduction to the program used to carry out this study, the objectives set in the design, the structural verification of the same component and nothing less than the realization of the piece and configuration for the fatigue tests are explained.
L'obbiettivo di questo studio è quello di mostrare l'utilizzo della ottimizzazione topologica nella progettazione dei portamozzi dei gruppi ruota posteriore della monoposto MG 17-22 nella stagione 2021 - 2022 di FSAE. Nello specifico viene spiegata una introduzione sul programma usato per fare questo studio, gli obbiettivi posti nella progettazione, la verifica strutturale del medesimo componente e niente di meno che la realizzazione del pezzo e configurazione per le prove di fatica.
Progettazione, ottimizzazione topologica e verifica strutturale dei portamozzi posteriori della vettura MG 17/22
ALBERIO, DAVIDE
2021/2022
Abstract
The aim of this study is to show the use of topological optimization in the design of the rear wheel hub carriers of the MG 17-22 single-seater in the FSAE 2021-2022 season. Specifically, an introduction to the program used to carry out this study, the objectives set in the design, the structural verification of the same component and nothing less than the realization of the piece and configuration for the fatigue tests are explained.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12608/39053