New media are increasingly common among young people and new generations. Instagram specifically was found to be crucial in modeling users' perception of beauty, with consequent effects on the use of aesthetic filters, on self-esteem and on the consideration of undergoing cosmetic surgery. This study confirms that the excessive use of Instagram could be correlated with the perception of beauty, that the latter in turn is correlated with the use of filters, and that the use of filters is correlated with the problematic use of Instagram. It was also observed that the perception of beauty is correlated with the acceptance towards cosmetic surgery, that the satisfaction with the feedback obtained in the shared posts would be correlated with self-esteem, and finally that the use of filters would seem negatively correlated with the 'self-esteem.
I nuovi media sono sempre più comuni fra i giovani e le nuove generazioni. Instagram nello specifico si è osservato essere cruciale nella modellazione della percezione di bellezza degli utenti, con conseguenti effetti sull'utilizzo dei filtri estetici, sull'autostima e sulla considerazione di sottoporsi ad interventi di chirurgia estetica. Questo studio conferma che l'utilizzo eccessivo di Instagram potrebbe essere correlato con la percezione di bellezza, che quest'ultima a sua volta sia correlata con l'utilizzo dei filtri, e che l'utilizzo dei filtri sia correlato con l'utilizzo problematico di Instagram. Inoltre è stato osservato che la percezione di bellezza è correlata con l'accettazione verso la chirurgia estetica, che la soddisfazione per il feedback ottenuto nei post condivisi sarebbe correlata con l'autostima, e infine che l'utilizzo dei filtri sembrerebbe negativamente correlato con l'autostima.
Instagram e il rapporto con il nostro corpo
PEDROTTI, ESTER
2021/2022
Abstract
New media are increasingly common among young people and new generations. Instagram specifically was found to be crucial in modeling users' perception of beauty, with consequent effects on the use of aesthetic filters, on self-esteem and on the consideration of undergoing cosmetic surgery. This study confirms that the excessive use of Instagram could be correlated with the perception of beauty, that the latter in turn is correlated with the use of filters, and that the use of filters is correlated with the problematic use of Instagram. It was also observed that the perception of beauty is correlated with the acceptance towards cosmetic surgery, that the satisfaction with the feedback obtained in the shared posts would be correlated with self-esteem, and finally that the use of filters would seem negatively correlated with the 'self-esteem.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
tesi_magistrale_Pedrotti_Ester.pdf
accesso aperto
Dimensione
686.57 kB
Formato
Adobe PDF
|
686.57 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/39304