In this thesis a compressible flow at Mach 2.9 is analyzed where there is the shock wave and boundary layer interaction upstream of an expansion ramp with different amplitudes. The characterization is done through CFD simulations with Immersed Boundary Method and Wall Modeled LES as turbulence model. The results are then compared with those present in the article "Incident shock wave and supersonic turbulent boundarylayer interactions near an expansion corner" where DNS simulations were performed.

Nell'elaborato viene analizzato un flusso comprimibile a Mach 2.9 dove è presente l'interazione onda d'urto e strato limite a monte di una rampa di espansione con varie ampiezze. La caratterizzazione viene fatta attraverso delle simulazioni CFD con tecnica Immersed Boundary e Wall Modeled LES come modello di turbolenza. I risultati in seguito vengono confrontati con quelli presenti nell'articolo "Incident shock wave and supersonic turbulent boundarylayer interactions near an expansion corner" dove sono state eseguite delle simulazioni DNS.

Caratterizzazione fluidodinamica dell’interazione urto/strato limite in prossimità di una rampa di espansione tramite tecnica IBM/WMLES

DE PIERI, EMANUELE
2021/2022

Abstract

In this thesis a compressible flow at Mach 2.9 is analyzed where there is the shock wave and boundary layer interaction upstream of an expansion ramp with different amplitudes. The characterization is done through CFD simulations with Immersed Boundary Method and Wall Modeled LES as turbulence model. The results are then compared with those present in the article "Incident shock wave and supersonic turbulent boundarylayer interactions near an expansion corner" where DNS simulations were performed.
2021
Fluid dynamic characterization of the shock wave/boundary layer interaction near an expansion ramp using the IBM/WMLES technique
Nell'elaborato viene analizzato un flusso comprimibile a Mach 2.9 dove è presente l'interazione onda d'urto e strato limite a monte di una rampa di espansione con varie ampiezze. La caratterizzazione viene fatta attraverso delle simulazioni CFD con tecnica Immersed Boundary e Wall Modeled LES come modello di turbolenza. I risultati in seguito vengono confrontati con quelli presenti nell'articolo "Incident shock wave and supersonic turbulent boundarylayer interactions near an expansion corner" dove sono state eseguite delle simulazioni DNS.
Aerodinamica
CFD
Fluidodinamica
Flussi comprimibili
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/39999