This thesis reports on the experimental research carried out on a population of pre-school children to investigate the "object file system" and the "approximate number system" in a non-symbolic arithmetic task

Questa tesi riporta la ricerca sperimentale effettuata su un campione di studenti in età prescolare, finalizzata allo studio dei sistemi "object file" e "approximate number" nella risoluzione di compiti aritmetici non simbolici

I sistemi "object file" e "approximate number" nella risoluzione di compiti aritmetici non simbolici

BENFENATI, PIETRO
2021/2022

Abstract

This thesis reports on the experimental research carried out on a population of pre-school children to investigate the "object file system" and the "approximate number system" in a non-symbolic arithmetic task
2021
An investigation of the object file system and the approximate number system in a non-symbolic arithmetic task
Questa tesi riporta la ricerca sperimentale effettuata su un campione di studenti in età prescolare, finalizzata allo studio dei sistemi "object file" e "approximate number" nella risoluzione di compiti aritmetici non simbolici
non symbolic math
cognitive science
ANS and OFS approach
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Tesi Pietro Benfenati totale L Psychological Science.ok.pdf

accesso aperto

Dimensione 1.36 MB
Formato Adobe PDF
1.36 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/40554