This study's goal is to investigate how medieval themes have been incorporated into popular culture through the case study of a famous gaming franchise: God Of War. This dissertation examines how the developers of the latest product of the franchise used their knowledge of Norse Mythology to create an intriguing story for their users. The gaming series has initially included themes from Greek Mythology, until 2018, when the whole location and story of the franchise took a turn, with the inclusion of themes from the European Middle Ages, including its architecture, knights, competitions, berserkers, and runestones. These components spark intense debate among the game's online followers, pique interest in the historical era, and demonstrate a reciprocal interaction between history and its rewritings. There are, though, some relevant differences between what we know about Norse Myths and Legends, and what Santa Monica Studios (the developers) pictured in this story, so the focus of the dissertation will be the comparison between the real Norse culture, and the way it was represented in the game.

L'obiettivo di questo studio è di investigare come i temi medievali siano stati incorporati nella cultura popolare attraverso il case study di un famoso franchise videoludico: God Of War. Questa tesi esamina come gli sviluppatori dell'ultimo prodotto del franchise abbiano usato la loro conoscenza della Mitologia Norrena per creare una storia intrigante per i fruitori del gioco.La serie videoludica inizialmente includeva temi presi dalla mitologia greca, fino al 2018, quando l'intera storia e il luogo del franchise cambiarono completamente, con l'inclusione di temi provenienti dall'epoca medievale europea, come ad esempio l'architettura, i combattenti, le competizioni, i berserker, e le pietre runiche. Queste componenti accendono un intenso dibattito tra i seguaci online del gioco, attirano l'interesse al periodo storico e dimostrano un'interazione reciproca tra la storia effettiva e i modi di reinterpretarla. Ci sono, però, alcune differenze rilevanti tra quanto sappiamo noi dei Miti e delle Leggende Norreni, e ciò che Santa Monica Studios (gli sviluppatori) hanno ricreato nella storia del gioco, quindi il punto focale di questa tesi sarà il paragone tra la vera cultura Norrena, ed il modo in cui è rappresentata nel gioco.

God of War e la Mitologia Norrena: un'analisi comparativa

MENEGHINI, MATTEO
2021/2022

Abstract

This study's goal is to investigate how medieval themes have been incorporated into popular culture through the case study of a famous gaming franchise: God Of War. This dissertation examines how the developers of the latest product of the franchise used their knowledge of Norse Mythology to create an intriguing story for their users. The gaming series has initially included themes from Greek Mythology, until 2018, when the whole location and story of the franchise took a turn, with the inclusion of themes from the European Middle Ages, including its architecture, knights, competitions, berserkers, and runestones. These components spark intense debate among the game's online followers, pique interest in the historical era, and demonstrate a reciprocal interaction between history and its rewritings. There are, though, some relevant differences between what we know about Norse Myths and Legends, and what Santa Monica Studios (the developers) pictured in this story, so the focus of the dissertation will be the comparison between the real Norse culture, and the way it was represented in the game.
2021
God of War and Norse Mythology: a comparative analysis
L'obiettivo di questo studio è di investigare come i temi medievali siano stati incorporati nella cultura popolare attraverso il case study di un famoso franchise videoludico: God Of War. Questa tesi esamina come gli sviluppatori dell'ultimo prodotto del franchise abbiano usato la loro conoscenza della Mitologia Norrena per creare una storia intrigante per i fruitori del gioco.La serie videoludica inizialmente includeva temi presi dalla mitologia greca, fino al 2018, quando l'intera storia e il luogo del franchise cambiarono completamente, con l'inclusione di temi provenienti dall'epoca medievale europea, come ad esempio l'architettura, i combattenti, le competizioni, i berserker, e le pietre runiche. Queste componenti accendono un intenso dibattito tra i seguaci online del gioco, attirano l'interesse al periodo storico e dimostrano un'interazione reciproca tra la storia effettiva e i modi di reinterpretarla. Ci sono, però, alcune differenze rilevanti tra quanto sappiamo noi dei Miti e delle Leggende Norreni, e ciò che Santa Monica Studios (gli sviluppatori) hanno ricreato nella storia del gioco, quindi il punto focale di questa tesi sarà il paragone tra la vera cultura Norrena, ed il modo in cui è rappresentata nel gioco.
God of War
Mitologia Norrena
Videogioco
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/40745