Marketing is now an ever-developing constant in all kinds of businesses, from those with significant financial returns to charitable organizations. That is why it is interesting to understand how marketing has formed and evolved in the digital age and how sales techniques have changed by considering the relationship between for-profit and charitable organizations. This paper deals with exactly these issues: understanding what are the differences between for-profit and nonprofit organizations; what sales techniques are applied in both sectors; understanding whether marketing rules change according to the type of business objective; the type of link present between for-profit and nonprofit organizations (Cause Related Marketing) and what are its advantages will also be explained; and finally the paper will present some interviews aimed at having an inside view of the sector.

Il marketing è oramai una costante in continuo sviluppo in qualsiasi genere di attività, da quelle con dei ritorni economici importanti, fino alle organizzazioni di ente benefica. Per questo è interessante capire come si sia formato ed evoluto il marketing nell'era digitale e come sono cambiate le tecniche di vendita prendendo in considerazione la relazione che intercorre tra le organizzazioni con scopo di lucro e gli enti benefici. Questo elaborato tratta esattamente questi temi: capire quali sono le differenze tra organizzazioni profit e no profit; quali tecniche di vendita vengono applicati in entrambi i settori; capire se le regole di marketing cambiano in base al tipo di obiettivo aziendale; verrà inoltre spiegato il tipo di legame presente tra organizzazioni profit e no profit (Cause Related Marketing) e quali sono i suoi vantaggi; per finire l’elaborato presenterà alcune interviste mirate ad avere un’ottica interna al settore.

Lo sviluppo del marketing: dal profit al no profit.

GAHIMA, SERGIO
2022/2023

Abstract

Marketing is now an ever-developing constant in all kinds of businesses, from those with significant financial returns to charitable organizations. That is why it is interesting to understand how marketing has formed and evolved in the digital age and how sales techniques have changed by considering the relationship between for-profit and charitable organizations. This paper deals with exactly these issues: understanding what are the differences between for-profit and nonprofit organizations; what sales techniques are applied in both sectors; understanding whether marketing rules change according to the type of business objective; the type of link present between for-profit and nonprofit organizations (Cause Related Marketing) and what are its advantages will also be explained; and finally the paper will present some interviews aimed at having an inside view of the sector.
2022
Marketing development: from profit to no profit
Il marketing è oramai una costante in continuo sviluppo in qualsiasi genere di attività, da quelle con dei ritorni economici importanti, fino alle organizzazioni di ente benefica. Per questo è interessante capire come si sia formato ed evoluto il marketing nell'era digitale e come sono cambiate le tecniche di vendita prendendo in considerazione la relazione che intercorre tra le organizzazioni con scopo di lucro e gli enti benefici. Questo elaborato tratta esattamente questi temi: capire quali sono le differenze tra organizzazioni profit e no profit; quali tecniche di vendita vengono applicati in entrambi i settori; capire se le regole di marketing cambiano in base al tipo di obiettivo aziendale; verrà inoltre spiegato il tipo di legame presente tra organizzazioni profit e no profit (Cause Related Marketing) e quali sono i suoi vantaggi; per finire l’elaborato presenterà alcune interviste mirate ad avere un’ottica interna al settore.
Marketing
Profit
No profit
Partnership
Brand
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