The text illustrates how the development and growth of a certain touristic destination are aspects reliant on the ability of creating, organizing and managing touristic events. An effective strategy of event marketing is among the best ways to ensure the revamp of a touristic area, offering several benefits and possibilities both to the organizations and the local community.
Scopo del testo è mostrare come lo sviluppo e la crescita turistica in una determinata destinazione siano aspetti strettamente collegati alla capacità di creare, organizzare e gestire eventi turistici. Una strategia efficace di event marketing è una delle modalità privilegiate per rilanciare una località turistica, offrendo diversi benefici e possibilità non solo agli enti organizzatori dell'evento, ma anche alla comunità locale.
Marketing degli eventi: il caso di Salisburgo
MINTO, ANGELO
2022/2023
Abstract
The text illustrates how the development and growth of a certain touristic destination are aspects reliant on the ability of creating, organizing and managing touristic events. An effective strategy of event marketing is among the best ways to ensure the revamp of a touristic area, offering several benefits and possibilities both to the organizations and the local community.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Minto_Angelo.pdf.pdf
accesso aperto
Dimensione
13.44 MB
Formato
Adobe PDF
|
13.44 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License
https://hdl.handle.net/20.500.12608/44419