The final report aims to expose the theme of the concept of travel, highlighting the characteristics that have changed over time and understanding the reasons that have always pushed man to depart. Recounting the different travel experiences, in its various ways, it is also wanted to underline the close link with education. The powerful formal and informal educational value of travel is promoted, through which new knowledge about oneself and the world arises and through which the development of new skills takes place. Only through direct experiences, in contact with reality, is it possible to enrich the student's educational experience, thus creating awareness, tolerance, the ability of problem solving and resilience.

La relazione finale vuole esporre il tema del concetto di viaggio, evidenziandone le caratteristiche mutate nel tempo e comprendere le motivazioni che da sempre hanno spinto l’uomo allo spostamento. Raccontando le diverse esperienze di viaggio, nelle sue svariate forme, si desidera sottolineare anche lo stretto legame con l’educazione. Si promuove il potente valore educativo formale ed informale del viaggio, attraverso cui nascono sempre nuove conoscenze rispetto a se stessi, il mondo e attraverso cui avviene lo sviluppo di nuove competenze. Solo attraverso esperienze dirette, a contatto con la realtà, si ha la possibilità di arricchire l’esperienza educativa dello studente, creando così consapevolezza, tolleranza, capacità di risolvere problemi e resilienza.

Viaggio presente, passato, futuro

BONDIELLI GOBLE, JENNIFER JOY
2022/2023

Abstract

The final report aims to expose the theme of the concept of travel, highlighting the characteristics that have changed over time and understanding the reasons that have always pushed man to depart. Recounting the different travel experiences, in its various ways, it is also wanted to underline the close link with education. The powerful formal and informal educational value of travel is promoted, through which new knowledge about oneself and the world arises and through which the development of new skills takes place. Only through direct experiences, in contact with reality, is it possible to enrich the student's educational experience, thus creating awareness, tolerance, the ability of problem solving and resilience.
2022
Journey past, present, future
La relazione finale vuole esporre il tema del concetto di viaggio, evidenziandone le caratteristiche mutate nel tempo e comprendere le motivazioni che da sempre hanno spinto l’uomo allo spostamento. Raccontando le diverse esperienze di viaggio, nelle sue svariate forme, si desidera sottolineare anche lo stretto legame con l’educazione. Si promuove il potente valore educativo formale ed informale del viaggio, attraverso cui nascono sempre nuove conoscenze rispetto a se stessi, il mondo e attraverso cui avviene lo sviluppo di nuove competenze. Solo attraverso esperienze dirette, a contatto con la realtà, si ha la possibilità di arricchire l’esperienza educativa dello studente, creando così consapevolezza, tolleranza, capacità di risolvere problemi e resilienza.
viaggio
passato
presente
futuro
educazione
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Bondielli_Goble_ Jennifer_Joy_ 557071ED_viaggio_passato_presente_futuro.pdf

accesso aperto

Dimensione 1.3 MB
Formato Adobe PDF
1.3 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

The text of this website © Università degli studi di Padova. Full Text are published under a non-exclusive license. Metadata are under a CC0 License

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12608/44576